Avatar billede juggalo Nybegynder
12. april 2009 - 13:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved udlæsning af æøå fra Access 2007 DB

Sikkert et simpelt problem, men jeg kan ikke gennemskue det...

Feltets værdi i databasen er "Åbningstider"
Når jeg trækker det ud bliver det til "Ã…bningstider"

Nogen der kan gennemskue den?
Avatar billede keysersoze Guru
12. april 2009 - 13:57 #1
Det lyder som om du ikke helt har styr på siden charset - der er masser af poster her på siden omkring netop det emne. Se fx;

http://www.eksperten.dk/spm/865737
Avatar billede juggalo Nybegynder
15. april 2009 - 09:36 #2
Det tror jeg ikke, idet jeg fra nogle felter (i samme database) godt kan udlæse æøå...
Avatar billede keysersoze Guru
15. april 2009 - 18:17 #3
"tror ikke" - men du er ikke sikker? Hvis databasen indeholder de korrekte værdier håndterer du dem ikke korrekt i dit output - men uden mere info eller et link bliver det svært at komme nærmere.
Avatar billede keysersoze Guru
06. juni 2009 - 09:54 #4
kommet videre?
Avatar billede juggalo Nybegynder
09. juni 2009 - 13:51 #5
Nej, ingen kunne give en fornuftig forklaring på hvorfor jeg nogle gange godt kunne udlæse ÆØÅ og andre gange ikke.

Jeg har derfor opgivet og bruger i stedet en Access 2003 DB.
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2009 - 14:06 #6
jah - når ikke man udleverer de oplysninger der bliver efterspurgt bliver det i hvert fald svært at forvente fornuftige svar.