Avatar billede stringer Nybegynder
12. april 2009 - 12:11 Der er 12 kommentarer

bundkort kaput eller???

Hejsa.

Jeg har fået en HP DV 2005EA af en kammerat som ikke kunne få den til at starte op overhovedet - har dog fået den uden harddisk, så har smidt en anden i for at forsøge.

Hvis jeg starter den op - kommer windows opstarten fint nok, men efter ca. 20 sekunder - blinker den lige engang og genstarter.

Jeg kan gå i BIOS og jeg kan starte den fint op i fejlsikret tilstand også med netværk.

Er der nogen der på dette grundlag kan sige hvad der er galt. Kammeraten mente at bundkortet var istykker???

Mvh
Stringer
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. april 2009 - 12:18 #1
Du kan ikke smide en hdd med OS i og forvente, at det vil gå godt.

Du bliver nødt til at formatere og installere på ny inkl. de nyeste drivers.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. april 2009 - 13:03 #2
Du skal lave en reparer med din installationsskive før det kommer til at virke, du kan se her hvordan man gør.

http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2009 - 13:06 #3
Prøv at lave en Live-cd f.eks www.helgec.dk/knoppix.html hvis computeren vil køre normalt med den så er der ikke de store ting i vejen
Avatar billede stringer Nybegynder
12. april 2009 - 19:23 #4
takker for foreløbige svar..

Skal lige høre:

Altså, den HD med xp jeg har smidt i den, kommer fra min kærestes pc og kører fint på hendes.

vil jeg ikke smadre programmer og filer mv, med ovennævnte repair?
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2009 - 20:12 #5
Nej!
Avatar billede stringer Nybegynder
12. april 2009 - 20:17 #6
Nå Ok ;)....jeg prøver..
foreløbig tak
Avatar billede stringer Nybegynder
12. april 2009 - 22:15 #7
Så har jeg bootet knoppix på cd - og det kan den fint køre tilsyneladende.;).....hvad er så næste skridt? For den skulle jo gerne kunne køre på det XP der ligger på HD´en som virker fint i den anden bærbare;)
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2009 - 23:07 #8
".hvad er så næste skridt?" 12. april 2009 kl. 13:03:48|
Avatar billede Jensen DK Novice
13. april 2009 - 06:48 #9
Husk at det er anden gang du får muligheden for at reparere du skal bruge, første gang trykker du enter for at installere, så kommer muligheden anden gang for at taste r for reparer.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. april 2009 - 08:10 #10
@helgec og silbidor: Mener I seriøst, at man blot kan sætte en hdd fra anden pc til, lave en repair og så forvente, at det går godt?

For det løser jo ikke rigtig noget omkring chipsetdrivers m.v....
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2009 - 11:30 #11
Det bør virke ja! en repair er jo at betragte som en ny installation dog uden formatering, hvis installationen undervejs opdager ændringer i hardwaresammensætning kompenceres der for dette
BEMÆRH!! vedr. aktivering kan der ikke siges noget om udfaldet
Avatar billede Jensen DK Novice
13. april 2009 - 13:33 #12
Det virker her hver gang jeg har sat andet bundkort i en komputer med den gamle HD. og XP. på.