Automatisk kombinering af alle muligheder
Jeg vil gerne forberede en liste i Excel til at arbejde med i Pivot tabeller. Jeg har mulighed for at trække de relevante data ud af en anden database ved at angive de ønskede parametre for udtrækket.Kan Excel konvertere lister af forskellig længde for hver parameter til en samlet liste som indeholder alle kombinationer af disse parametre?
Jeg tror et eksempel er på sin plads :o)
Parameter 1
København
Århus
Odense
Parameter 2
Villa
Lejlighed
Sommerhus
Parameter 3
Karen
Lotte
Dorthe
Den kombinerede liste skulle så hedde
Parameter1/Parameter2/Parameter3
København/Villa/Karen
København/Villa/Lotte
København/Villa/Dorthe
København/Lejlighed/Karen
København/Lejlighed/Lotte
København/Lejlighed/Dorthe
København/Sommerhus/Karen
København/Sommerhus/Lotte
København/Sommerhus/Dorthe
Århus/Villa/Karen
Århus/Villa/Lotte
Århus/Villa/Dorthe
Århus/Lejlighed/Karen
Århus/Lejlighed/Lotte
Århus/Lejlighed/Dorthe
Århus/Sommerhus/Karen
Århus/Sommerhus/Lotte
Århus/Sommerhus/Dorthe
Odense/Villa/Karen
Odense/Villa/Lotte
Odense/Villa/Dorthe
Odense/Lejlighed/Karen
Odense/Lejlighed/Lotte
Odense/Lejlighed/Dorthe
Odense/Sommerhus/Karen
Odense/Sommerhus/Lotte
Odense/Sommerhus/Dorthe
I eksemplet er der tre parametre og tre værdier i hver parameter.
Dette er variabelt, men evt. kan antallet af parametre være fast fx. 10 hvis dette gør en evt. løsning nemmere.
Er der nogen der ligger inde med en VBA stump der gør dette, eller som kan hjælpe på vej?
pft
Thomas