Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
12. april 2009 - 10:21 Der er 4 kommentarer

BSOD under kold boot

Når jeg tænder min laptop kold får jeg under opstart af windows BSOD med en mere eller mindre random fejlmeddelelse og dette fortsætter den med når jeg rebooter indtil der er gået et stykke tid. Så fik jeg i sin tid den geniale idé at holde F8 nede under opstart og lade maskinen stå i den menu ti minutters tid, til den er blevet lidt lun og så starte den op normalt, når jeg gør dette er der ingen problemer. Problemet opstod da jeg skiftede ram i den og gik fra 2x1gb til 2x2gb, jeg har naturligvis prøvet at sætte de gamle ram i den igen, men problemet er der stadig. Det lugter jo langt væk af en dårlig forbindelse et sted, men det kunne være der var nogen, der havde andre forslag.
Avatar billede Darkhewy Nybegynder
12. april 2009 - 10:40 #1
Har du tjekket at der ikke er nogle kabler er er faldet ud/sidder løst, da du skiftede ram?
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
12. april 2009 - 10:44 #2
Hmm nej, men som jeg husker det er der ikke noget man kan komme til at pille ved og jeg var, som altid, meget forsigtigt, men jeg vil kigge ved lejlighed.
Avatar billede Darkhewy Nybegynder
12. april 2009 - 10:47 #3
prøv at tjekke for en sikkerheds skyld. Da jeg skiftede ram i sin tid, fik jeg ikke den ene helt i, hvilket resulterede i at den ikke kunne starte op..
Avatar billede fedtpelsen Nybegynder
12. april 2009 - 10:52 #4
Jeg har haft dem ude og sat de gamle i, prøvet dem én ad gangen osv., de sidder som de skal, mht. det har jeg været ret omhyggelig.