Avatar billede thelonely Nybegynder
11. april 2009 - 20:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til udregning af chancevurdering(odds)

Jeg kender intet til excel og vil derfor høre om det er muligt at lave en automatisk udregning af følgende(enten i excel eller med et andet program). Det er en chancevurdering som bruges når man skal oddse.

Det fungerer på følgende måde:
Man tager hjemmebaneholdets statistik og udebaneholdets statistik(vundet-uafgjort-tabt). I dette eksempel er det følgende

Hjemmehold: 6-2-2
Udehold: 2-4-4

Det oversætter man så til procenter

Man lægger så tallene sammen (60+40, 20+40 og 20+20) og dividerer med 2, så får man en samlet chancevurdering

Er følgende muligt at lave i excel så man blot skal indtaste hjemmeholdets og udeholdets vundne-uafgjort-tabte kampe i nogle felter og så udregner den selv chancevurderingen?

Så i dette tilfælde vil jeg blot skulle indtaste
Hjemmehold: 6-2-2
Udehold: 2-4-4

i nogle felter og så vil jeg automatisk komme frem til
chancevurdering

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede CCodam Nybegynder
11. april 2009 - 20:46 #1
Jeg har lige hurtigt fixet noget sammen til dig, du må endelig skrive hvis det ikke helt var sådan du mente, eller har ændringer til "projektet"

http://www.whattheflux.dk/chance.zip
Avatar billede thelonely Nybegynder
11. april 2009 - 21:04 #2
Perfekt, super og mange tak. Det var lige formlen jeg har brug for.

http://www.gratisupload.dk/download/27308/

Prøv lige at se den her, er det ikke det samme?
Avatar billede CCodam Nybegynder
11. april 2009 - 21:13 #3
Jo det ser helt fint ud :)

Dog kan jeg ikke lige se, hvordan du regner med at inkorporere de extra variabler (Generel Styrke, Form m.m.)

Men du må endelig sige til, eller smide mig en mail, hvis du har brug for yderligere hjælp til de formulare :)
Avatar billede thelonely Nybegynder
11. april 2009 - 21:13 #4
Den var så ikke lige helt korrekt, her er den rigtige udgave:
http://www.gratisupload.dk/download/27310/
Avatar billede thelonely Nybegynder
11. april 2009 - 21:15 #5
Du skal have mange tak for hjælpen og tråden er lukket. Det er klaret :)