Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
11. april 2009 - 13:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skifte grafik kort?

Jeg ved ikke om dette er den rigtige kategori men jeg smider det her alligevel,

Jeg har købt en ny computer da min gamle gik i stykker.

Og der sidder et fint nvidia grafikkort i den, og ja min mor har et virkeligt ringe i hendes Acer Aspire 5310. Og kan næsten ingenting uden at den bliver langsom.

Så nu sidder jeg og tænker om der kan være et nvidia 7600 geforce i en acer aspire 5310.

Det blev lidt langt, men er det noget jeg kan gøre uden erfaring.
Og findes der guides eller hjælp på nettet.
Avatar billede CCodam Nybegynder
11. april 2009 - 13:22 #1
Du kan som regel ikke skifte grafikkortet ud på en bærbar, og det gælder desværre også i denne situation :(

Hvorfor er det du tror at det netop er hendes grafikkort der gør at computeren er langsom? spiller hun da nogen krævende spil?
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
11. april 2009 - 13:29 #2
Nu er det ikke fordi jeg har så meget forstand på computere, men altså jeg kan se hun har 1.6ghz og det kan man spille Cs:s med(det har jeg ihvertfald, med ovenstående grafikkort)...

Så jeg tror ikke det er det, men nej hun spiller ikke andet end komogvind.dk.
Avatar billede CCodam Nybegynder
11. april 2009 - 14:20 #3
#2 Så har hun slet ikke brug for et bedre grafikkort, det er hendes forholdvis dårlige 1,6Ghz Celeron processor der halter efter...

Det kan være det er tid til at rydde ud på computeren, evt. lave en geninstallation, men den omtalte bærbar er altså ikke noget kraftværk af en computer :/
Avatar billede NicolaiDK Nybegynder
11. april 2009 - 16:57 #4
Det var også en lige nu og her computer. Kan bare ikke forstå at en nyere computer dårligt nok kan være på youtube.

Desuden stod der da vi købte den at man sagtens kunne spille spil, men acer snakker vel om de mange 1000 lorte spil de selv har lagt ppå computeren. Der næsten allerede fylder halvdelen af computerens kapacitet fra start af.
Avatar billede CCodam Nybegynder
11. april 2009 - 20:54 #5
#4 Prøv at opdatere alle driverne på computeren, det kunne godt lyde som om at grafikkort driveren muligvis ikke var installeret...

http://www.acer.co.uk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=en&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=3734&sp=page15e&ctx2.c2att1=17&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=3734&CountryISOCtxParam=UK&ctx1.att21k=1&CRC=3713735360

Vælg Notebook -> Aspire -> Aspire 5310 -> Og husk at vælg Operating System

Hvilket Styresystem er der egentlig installeret på maskinen?
Hvis dette er vista, kunne det måske være en ide at nedgradere til XP, der er mindre ressource krævende :)