Avatar billede colorrit Nybegynder
10. april 2009 - 15:17 Der er 29 kommentarer

internet explorer 8 pop up

IE 8 pop up advarsel på en lang række web sider:

"vil du kun vise de sikre elementer på webstedet?"

Hvordan slipper jeg af med denne pop up?

Takker på forhånd for svar.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 15:23 #1
Du kan gå ind i "Funktioner" + "Internet Indstillinger" + "Sikkerhed"..
Avatar billede colorrit Nybegynder
10. april 2009 - 15:32 #2
selvom siden tilføjes til websteder jeg har tillid til, dukker pop up'en stadigvæk op.
I tidligere udgaver af IE har denne meddelelse ikke været der, hvorfor der må være et sted hvor jeg tillade siderne og slippe af med pop up'en.
Der er jo helt sikre sider som fx Nordicbet.com og lignende.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 15:40 #3
Du kan trykke "Websteder du har tillid til" + "Usikre Websteder"
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 15:41 #4
og "Internet" + Lokalt Intranet"..
Avatar billede colorrit Nybegynder
10. april 2009 - 15:49 #5
øh - det kan jeg da godt, men det løser vel næppe problemet, eller er det mig der ikke forstår hvad præcis det er jeg skal gøre?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 15:54 #6
Når der kommer et pop-up så sæt flueben i "vis ikke" til venstre..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 15:54 #7
eller vis ikke denne med... mere..
Avatar billede colorrit Nybegynder
10. april 2009 - 16:04 #8
Michael wrote:

Når der kommer et pop-up så sæt flueben i "vis ikke" til venstre..

Der er ingen muligheder for ændringer ala vis ikke eller lignende i selve pop up'en - du kan heller ikke gå i funktioner så længe pop up er der.

Hvor præcis kan man sætte flueben?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 16:25 #9
Kan du beskrive hvordan den kommer op - skriver Pop-up (eks.Højre hjørne)..

Det samme som dette her ?

LINK http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/91b1038d-3f53-43a3-8bd8-9551e7c0b7c61030.mspx
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 16:31 #10
(Jeg kan ikke finde et billede) kan du og linke det ?
Avatar billede colorrit Nybegynder
10. april 2009 - 16:35 #11
Pop up kommer midt på siden:

Sikkerhedsadvarsel.

Vil du kun vise de sikre elementer på webstedet?

Denne side indeholder elementer, som ikke overføres via en sikker HTTPS forbindelse, og derfor kan gøre hele webstedet usikkert.

JA NEJ

Trykker man på ja, viser den Nordicbet siden uden et jpg. billede af Thomas Brolin, trykkes på nej vises jpg'en.
Alle andre billeder på siden er ens uanset om man trykker ja eller nej.

Her ud over kan du trykke på "flere oplysninger", men det er kun en henvisning til Windows hjælp og support, som ikke hjælper med svar.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 16:38 #12
Avatar billede colorrit Nybegynder
10. april 2009 - 16:42 #13
Nej det er ikke den og jeg kan heller ikke meddelelsen på eindoes siden.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 16:56 #14
Kan du ikke tage et billede (Print Screen) knappen og uploade den til.:
LINK http://imageshack.us/
Avatar billede colorrit Nybegynder
10. april 2009 - 17:48 #15
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 18:14 #16
Jeg har godt nok aldrig set dette før (?)

(det kan værer at en af en dine "Odds" (programmer)- har sat en spærrer for(?)..

ellers jeg vil stadigvæk tro at du skal ok (flytte skyderen ved "?" "side" + "sikkerhed" + eller "Funktioner"..
Avatar billede colorrit Nybegynder
10. april 2009 - 18:18 #17
nej indstillingerne i IE8 er nøjagtigt de samme aom i IE7 hvor problemet ikke var der.
Umiddelbart er det vel i Nordicbets tilfælde jpg'en med Thomas Brolin som IE 8 ikke synes er sikker.
10. april 2009 - 19:17 #18
Generelt: Husk at skrive hvilket OS du bruger:
W2000, Xp, Vista, ..., ...
Avatar billede colorrit Nybegynder
10. april 2009 - 19:22 #19
ja det vil jeg da gerne, det er Vista men har næppe noget med sagen at gøre, da problemet først opstod efter opdatering til IE 8.
10. april 2009 - 19:31 #20
... Vista har nemlig som standard nogle stærke beskyttelse 'ting' som ka' drille ...
Anderledes end i XP ...

(Check WindowsUpdate om der skulle være en IE8 opdatering ?)
Avatar billede colorrit Nybegynder
10. april 2009 - 19:37 #21
i know men alt dette er fjernet i vista så det er mig selv  der styrer maskinen og ikke microsoft.
Back to subject...nogle med løsning??
10. april 2009 - 19:52 #22
(Hmmm... min Vista + XP med IE8 brokker sig ikke ...)
Avatar billede Rubl Nybegynder
13. april 2009 - 10:32 #23
Jeg har nøjagtig samme problematik.

Primært når jeg skal logge på min Gmail, men har også stødt på denne besked på andre hjemmesider.

Umiddelbart virke det ikke til at nulstilling af browser, deaktivering af tilføjelses programmer, eller andre Internet Indstillinger i IE8 har nogen indflydelse på denne besked.

Nogen der evt. ved hvad samme besked kunne hedde på engelsk? Måske der vil være mere hjælp at hente via google, hvis vi kendte den engelsk udgave af denne fejlbesked på!

Vista, IE8
Avatar billede Rubl Nybegynder
13. april 2009 - 10:34 #24
Jeg køre forresten uden UAC! Kan det have noget med dette at gøre?
Avatar billede colorrit Nybegynder
14. april 2009 - 17:58 #25
Microsoft har slået til igen:

Problemet har sammenhæng til kodningen af siden, billederne var/er angivet med "http"-adresse istedet för "https" (som er det mest sikre alternativet) hvilket IE 8 reagerer på.

Så alle sider der ikke er kodet med https anser Bill Gates som usikre - gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab !
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
19. juni 2009 - 08:10 #26
Jeg fandt følgende beskrivelse og fremgangsmåde, der dutter ifm. Danske Netbank ... www.multidata.dk/multidata-612.htm.

Husk at sætte hakket igen efter at den konkrete drilpind (ActiveX'et) er installeret
Avatar billede iversen4real Nybegynder
22. juni 2009 - 09:10 #27
Fandt du nogensinde en løsning på problemet. Jeg får den samme nu, og det er skide irriterende... Hvis problemet blev løst vil jeg gerne opdateres lidt... På forhånd tak
Avatar billede para7 Nybegynder
22. oktober 2009 - 14:04 #28
I Vista med IE 8 slås skiltet fra ved at sætte Vis blandet indhold til Aktiv:
Internetindstillinger - Sikkehed - Internet - Brugerdefineret
niveau - Vis blandet indhold - Aktiver (I sektionen Diverse nederst).
Avatar billede iversen4real Nybegynder
23. oktober 2009 - 11:14 #29
Para 7

Mange tak for hjælpen. Nu er den irriterende pop up væk:-)