Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
10. april 2009 - 11:18 Der er 2 løsninger

Kan man flytte et filter til sit eget layer?

Jeg har puttet et texture filter på en baggrund i et projekt i Photoshop. Problemet er, at jeg gerne vil have baggrunden i en opacitet og texture filteret i en anden. Jeg synes, at huske at jeg engang lavede en tutorial, hvor man skilte filter effekter fra laget hvor de var påført. Kan det passe? Hvis ja, hvordan gør man det så?

På forhånd tak :)
Avatar billede kri3520 Nybegynder
22. december 2010 - 16:39 #1
Hej Rune

Hvis du stadig skal bruge hjælp til dette, så er der noget her:

Du kan evt. ligge texture filteret ind som et layer, og ikke som et filter, altså finde et billede med den passende texture, og så ligge dette oven på dit andet billede, og derved kan du justere alt på begge layers (:
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
22. december 2010 - 16:45 #2
For at være helt ærlig, så kan jeg ikke længere huske, hvilket projekt det var jeg omtalte. Men tak for svaret, det lyder helt sikkert som en mulighed.

Jeg tror jeg endte med at få skilt effekten fra laget ved at højreklikke på effekten og vælge "Create layer", men den her post var som sagt uheldigvis gået lidt i glemmebogen hos mig :(