Avatar billede Pedropirat Nybegynder
09. april 2009 - 11:54 Der er 5 kommentarer

Kan ikke connecte til min ftp uderfra, men lokalt virker det fint?(filezilla)

Hej
Er ny her på forummet, så hvis jeg gør noget forkert, stoler jeg på i råber højt;)

Jeg har sat Filezilla op på min stationære pc("Fil-server")
Jeg har bedt filezilla lytte på port 21 samt 21000_21100(er bag en router)

Jeg har så forwardet disse porte i routerens interface.

Når jeg launcher serveren går alt som det skal og jeg kan logge på den ene user jeg har angivet, men kun når jeg er i lokalt netværk.

Når jeg prøver at connecte fra internettet saagde den først"siden kan ikke findes", så åbnede jeg nogen flere porte, da jeg fandt ud af, dette var nødvendigt grundet routeren.
Og voila, så kom der en logon-skærm, når jeg logger på udefra.
Men når jeg taster log-oplysningerne, kan jeg se i filezilla at den accepterer og der står connected. Men den når aldrig frem til directory'en.

Jeg har virkeligt brugt lang tid på dette issue, så jeg håber i kan hjælpe.

Jeg kører med en trådløst router fra YOUSEE og har dynamisk ip.
Jeg har dog sat NO-IP op, så jeg kan logge på via en host, som  opdaterer ip'en når den skifter

Jeg giver 100 point for denne, da det er super vigtigt for mig at få det til at virke, og fordi jeg håber på lidt ekstra råd og vejledning mht sikkerhed.

Sig til hvis i skal bruge mere info og pft.

Mvh
Martin
Avatar billede bjorn-se Nybegynder
09. april 2009 - 12:05 #1
Det mest almindelige problem du støder på eller ser når det drejer sig om portforwarding i en router er at man glemmer port 20. Hvis du kun åbner port 21 vil du få en passiv ftp server.
Et andet ting der godt kan give problem er hvis du kører trådløst til din server fra routeren. Det plejer at give problem og jeg skulle anbefale du kører med kabel mellem server og router.
En anden ting der også kan give problem er vilken router du bruger. Mange router har brug for at du åbner upnp.
Prøv også at åbne DMZ i routeren til server. Så finder du ud af hvis det er porte der giver problem.
Avatar billede Pedropirat Nybegynder
09. april 2009 - 12:13 #2
Tak for svar.
Jeg har åbnet 20_21 i routeren men kun sat Filezilla til at lytte på 21.

Jeg kører kabel mellem filserver og router, selvom det er en w-lan, som du anbefaler.

Jeg prøver lige at lege lidt med DMZ, selvom det selvfølgeligt ikke er en løsning jeg er frisk på i længden, men det er vel fint nok til troubleshooting.
Vender lige tilbage når jeg ved mere.
Avatar billede Pedropirat Nybegynder
09. april 2009 - 12:20 #3
Jeg er ikke sikker på om det har hjulpet noget at sætte den til DMZ.
Har ikke mulighed for, at teste uden for netværket på nuværende tidspunkt, kun lokalt.
Avatar billede Pedropirat Nybegynder
09. april 2009 - 12:54 #4
Nu har jeg fået testet det via nettet og hverken upnp eller WMZ hjalp...

andre idéer til hvordan det kan være det virker lokalt men ikke eksternt? - det er jo den eksterne IP jeg connecter til i begge tilfælde, så jeg kan ikke se hvor problemet ligger andet end i routeropsætningen som du er inde på.

Er virkeligt ved at blive idiot af dette problem.
Avatar billede riversen Nybegynder
09. april 2009 - 13:21 #5
port 20 skal IKKE forwardes.

Lav et logon forsøg internt og eksternt fra og post server loggen her.