Avatar billede svenderik Nybegynder
06. juli 2001 - 11:15 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Dansk ,Engelsk og Tysk stavekontrol i Offices 2000

Hvis jeg instalere alle 3 sprog i offices 2000 starter den default med engelsk selvom, jeg har default til dansk i Offices 2000. Det betyder, at jeg hele tiden må fortælle den at det er et dansk dukoment.
Sagt på en anden måde. Danske ord kan tror den er engelske ord der stavet forkert. P.T har jeg løst det ved ikke at instalere Engelsk og Tysk stavekontrol. Men det var sjovere om den kunne køre alle 3 sporg.

Hvad laver jeg forkert ?

N.B jeg har kørt Services pack 2 ind.
Samt alle services pack på styre systemmerne.
Vi anvender Win95/98/NT/2000.

SvendErik

Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2001 - 11:31 #1
Har du husket at vælge danske som standard, når du vælger sprog skulle der gerne være mulighed for at vælge det som standard

Hilsen AMH
Avatar billede leif Seniormester
06. juli 2001 - 11:32 #2
Du kan gå op i Funktioner, Sprog, Angiv sprog, vælge Dansk og trykke Standard, så skulle den meget gerne have dansk stavekontrol som standard.
Avatar billede leif Seniormester
06. juli 2001 - 11:32 #3
Svar.
Avatar billede svenderik Nybegynder
06. juli 2001 - 11:43 #4
Det er lige netop det der er poienten. Jeg har valgt Dansk som standard og aligevel har jeg problemmer.
Avatar billede leif Seniormester
06. juli 2001 - 11:50 #5
Prøv at fjerne den engelske stavekontrol fra systemet, lav som jeg sagde og installer den engelske igen.
Avatar billede piphans Nybegynder
06. juli 2001 - 12:18 #6
Prøv at slå \"kontroller ikke sprog automatisk\" til. Du finder den i Funktioner - sprog - Angiv sprog

P
Avatar billede svenderik Nybegynder
09. juli 2001 - 11:40 #7
Svaret fra Piphans har været det der kommer tættest på en løsning. Men selvom jeg slår kontroller ikke sprog automatatisk fra gør dukker tysk og engelsk op aligevel. Annyway nu sender jeg løsningen til test hos brugerne og så må jeg se om det er blevet bedre.
Avatar billede ed Nybegynder
09. juli 2001 - 13:52 #8
Jeg tror det ligger i selve skabelonen.

Hvis du går op i Formater -> Typografi og vælg \"Normal\", vil du muligvis se, at der står Engelsk.

Dette kan du ændre ved at vælge Rediger -> Formater -> Sprog (her kan du nok selv gætte hvad du skal vælge :) og så vælg OK og husk at markere feltet med \"Føj til skabelon\".

Håber det hjælper!

\"ed
Avatar billede piphans Nybegynder
09. juli 2001 - 14:55 #9
Hvis du har fat i en skabelon hvor der er flere afsnit i, så er det vigtigt at du markerer alle afsnit inden du vælger kontroller ikke stavning fra.

Man kan nemlig godt have det forskelligt sat op i forskellige afsnit i et dokument. Men når alle disse er sat til kontroller ikke, så skulle den ikke switche over til et andet sprog.

P
Avatar billede svenderik Nybegynder
09. juli 2001 - 15:24 #10
Nej der står Dansk. Men hvis du går videre og vælger Formater -> Typografi -> rediger -> formater -> sprog kan jeg se der et skrive beskyttet flueben i find sproget automatisk (skraveret gråt uden at kunne fjene flueben)
Det sjove er at det i funtioner..... er slået fra.

Mvh
Svend Erik
Avatar billede piphans Nybegynder
09. juli 2001 - 15:55 #11
Er sproget dansk valgt hvis du gåri ind under start -- programs -- Microsoft office tools -- microsoft language settings -- fanebaldet enabled languages?
Avatar billede piphans Nybegynder
09. juli 2001 - 15:55 #12
Ups! fanebaldet = fanebladet
Avatar billede piphans Nybegynder
10. juli 2001 - 08:02 #13
hmmm - jeg synes da at det er lidt mærkeligt hvis mit svar er det der kommer nærmest en løsning, at det så er det eneste der er afvist???

P
Avatar billede svenderik Nybegynder
10. juli 2001 - 08:36 #14
Til piphans. Jeg mente ikke vi var helt færdig. Annyway. Gå lige på så får du dine point. Ingen smalle steder her. Det vil gå lidt tid før jeg kan svare igen. Da pc´en nu står i labritorie området og der går lidt tid inden jeg kommer der ind.
Avatar billede piphans Nybegynder
11. juli 2001 - 12:25 #15
Nej - det behøver du ikke hvis du ikke har fået løst problemet. Jeg syntes bare at det var underligt at jeg var den eneste der var blevet afvist når du samtidigt fortalte at jeg var den der var nærmest en løsning.

P