Avatar billede mskjoldp Novice
08. april 2009 - 13:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel 2007 trappediagram

Hey E
Hvordan laver jeg i MS Office Excel 2007 et trappediagram med to trapper/serier ?

Trappens value på Y aksen ønskes fra 0 til 450 og
trappens value på X aksen ønskes at være tid fra 1 time til 10 dage

Trappens trin forventes at blive genereret af tal-værdier fra samme ark. Der indtastet i celler relateret til diagrammet fx dannes serie 1 når y er 50 er x 1 time (første trin), og når y er 80 er x 6 timer (andet trin), og når y er 150 er x 1 dag/24 timer. Serie 2 er anderledes i sine talværdier, men princippet skal være det samme.

Derved forventes trappediagrammet at få et udseende ala:

                            ___________________
                            |
                    _______|___
              _____|_______|
      _______|    |
      |  ___________|
_____| |
_______|
Avatar billede mskjoldp Novice
08. april 2009 - 13:17 #1
_______|___
                                _____|_______|
              _______|            |
            |    ___________|
_____|    |
_______|
Avatar billede mskjoldp Novice
08. april 2009 - 13:18 #2
dte er ikke lykkes mig at genererer et trappediagram der illustrerer mit ønske, men jeg håber at ideen kan ses ud fra de to tegninger herover....
Avatar billede mskjoldp Novice
04. august 2009 - 23:26 #3
lukker