Avatar billede andersleby Nybegynder
06. juli 2001 - 09:59 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Registreringsdatabasen repareres ved opstart

Jeg har en Windows 98-installation, som næsten hver gang ved opstart kommer og siger, at der er fundet en fejl i reg.databasen, som Windows vil reparere. Det kræver en genstart, og nogle gange løser det også problemet, mens jeg andre gange skal starte op 3-4 gange, før det virker.
Hvad kan det skyldes?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2001 - 10:10 #1
En fejl, det er jo et Microsoft program, du kan prøve at hente RegClean på Microsofts hjemmeside, den skulle slette alt unødig data fra reg databasen og det kan m¨åske gøre tricket.

Det med at skulle genstarte hele tiden er ikke fedt og på et eller andet tidspunkt kan det gåp galt og så vil den ikke starte op, det har jeg prøvet et par gange.
Avatar billede andersleby Nybegynder
06. juli 2001 - 10:17 #2
Enig, MS har vi ikke været heldige med.
Jeg har prøvet med RegClean før, men det hjalp ingenting.
Avatar billede tommyv Nybegynder
06. juli 2001 - 11:01 #3
anders>> Min kærestes maskine gør det samme igen og igen, så jeg lytter lige med :-)
Avatar billede jimse Nybegynder
06. juli 2001 - 11:16 #4
Hvis/når min kaskine bliver ved med sådant noget får den \"kniven\".
D.v.s Fdisk og derefter geninstallation med opdatrede drivere.
Det tager lidt tid, men tilgengæld er maskinen \"ren\".
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
10. juli 2001 - 03:39 #5
Hejsa. det problem har jeg haft med forskellige maskiner. Den ene gang var det en defekt RAM-blok, som godt kunne holde til installationen, men ikke kunne tåle mosten når Win98 startede op. Den anden gang var det bare VIA 4in1 der skulle installeres, så forsvandt problemet.
Avatar billede jj2 Nybegynder
10. juli 2001 - 05:16 #6
>>andersleby

Jeg har gode erfaringer med Regclean41.

Prøv derfor evt. følgende:

1. -Brug Regclean41 mindst en gang under hver kørsel og omdøb alle UNDO.....reg -filer til *.txt filer.

2. -Undersøg UNDO filer for at se:
  a) -Hvilke nøgler der bliver fjernet og evt. hvor de stammer fra?
  b) -Om der er tale samme nøgle i alle UNDO-filer?

3. -Fortæl om resultatet.

Håber det hjælper dig på vej mod en løsning?

MVH
jj2
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. juli 2001 - 06:26 #7
andersleby>> Prøv at geninstallere alle dine drivers, som mrmox2 siger så kan det være sådan noget der driller.
Avatar billede jimse Nybegynder
23. juli 2001 - 07:51 #8
Hvordan går det?
Kan spørgsmålet afsluttes?
Avatar billede andersleby Nybegynder
07. september 2001 - 23:28 #9
Jeg fandt aldrig årsagen, men geninstallerede hele skidtet, og så var problemet væk, så kan ikke have været noget hardware.