Avatar billede mtl25 Nybegynder
07. april 2009 - 06:23 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk logoff terminologien

Hej

Har har flere bruger som glemmer at log af der fjernskrivbord på vores terminal server, kan jeg få serveren til at logge brug af når de ikke er aktiv?

/Morten
Avatar billede kurga Nybegynder
07. april 2009 - 20:11 #1
Kører i med active directory? Hvis du gør det kan du der sætte tiden for hvor længe brugeren må være idle inden den skal logge af. Evt kan det også sættes op i GP.
Avatar billede mtl25 Nybegynder
08. april 2009 - 06:23 #2
Hej

Ja vi bruger AD.

Kan du beskriv hvordan man gør dette
Avatar billede kurga Nybegynder
08. april 2009 - 22:45 #3
Under den enkelte bruger i AD'et er der et faneblad der hedder session, der kan du stille forskellige ting.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. april 2009 - 19:11 #4
Nej det er i din terminal service session du skal sætte en policy som timer ud for de brugere som er inaktive/idle efter et tidsrum.

Du finder din terminal services session fra administration - der er lidt forskellige muligheder , men det er rimeligt overskueligt.
Avatar billede kurga Nybegynder
09. april 2009 - 21:02 #5
Hmm, sjovt nok virker det andet også fint på de efterhånden mange servere jeg har sat op, og man har muligheden for at bestemme om nogle brugerer skal have lov at være idle i længere tid eller i det hele taget aldrig bliver logget af. Men det afhænger jo af hvad man vil bruge det til.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. april 2009 - 21:16 #6
Kurga - nå den kendte jeg ikke , men du har sikkert ret når du siger det - På den anden måde jeg beskriver sætter du en policy for alle sessioner - vidste ikke det kunne gøres pr user.
Avatar billede kurga Nybegynder
09. april 2009 - 21:19 #7
Det kan man gøre i AD'et, det kan jo være rart i lidt størrer virksomheder hvor brugere har en mani med at glemme at logge af og der samtidig er brugerer der ikke må logges af. Men vi er her jo alle sammen for at lære, så det er jo rart at vi kan hjælpe hinanden.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. april 2009 - 21:27 #8
Jamen som sagt gælder Terminal services session fra administration kun login via terminal servives. Da der er et begrænset antal sessions vil jeg tro at det er hvad han efterspørger - det kan indstilles for idle sessions på policien.

Ja det er godt nok at få suppleret sin viden på eksperten. Men han kan jo selv vælge hvad løsning han har brug for.
Avatar billede kurga Nybegynder
09. april 2009 - 21:34 #9
Det andet gælder også kun TS logins, men ja, nu er der to muligheder så der er jo frit valg, hehe. Ekstra viden skader ikke.