Avatar billede hkprofil Forsker
05. april 2009 - 07:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Photoshop ændrer på dato

Jeg har arbejdet med Photoshop Elements 6 i noget tid. Imidlertid har jeg netop skiftet fra Vista til XP og jeg ved ikke om det skulle betyde noget, men da jeg på ny henter mine billeder ind i Photoshop ændres mine datoer og årstal for billederne? Er der nogen der har erfaring med det?
mvh
Avatar billede yxos Nybegynder
28. februar 2010 - 16:39 #1
Det lyder mystisk. Billederne indholder dato og klokkeslet, ihvertfald hvis det er JPG filer.

Bemærk: Denne dato i JPG filen er IKKE nødvendigvis den samme som du kan se via stifinderen i Windows.

Prøv at gøre følgende for et af dine billeder, som har problemet:

- vis det i Windows stifinder, detaljevisning (altså ikke med thumbnails eller lign).
- højreklik et sted i overskriftlinien, fx på feltet "ændret den", og klik så på "billede taget den".

Herved vises en ekstra kolonne, nemlig med den indformation som er INDEN i JPG filen, og som altså ikke må forveksles med Windows ændringsdatoen, som findes på alle typer filer; den med "Ændret den".

Mon det er forklaringen ?
Avatar billede hkprofil Forsker
28. februar 2010 - 17:34 #2
Hej yxos - du er meget alsidig - tak for dit svar som jeg vil gemme, hvis problemet skulle opstå igen.
Avatar billede hkprofil Forsker
28. februar 2010 - 17:35 #3
YES