03. april 2009 - 20:01 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

navn på personer

findes der et gratis peogram, der kan bruges til at gemme et navn på en person, således, at navnet kommer frem, når musen kommer hen over personen.
03. april 2009 - 21:16 #1
... det ka' da gøres med noget HTML 'programering' / Hjemmeside ?
Det princip som kaldes [Hotspot] i Frontpage...

(Ka' ikke finde et eksempel lige nu...)
04. april 2009 - 17:18 #2
tak, men det hjælper mig ikke så meget jeg kender ikke noget til frontpage
04. april 2009 - 18:00 #3
Jeg vil godt bruge det i forbindelse med arbejde i et lokalarkiv, hvor vi godt vil kunne sætte navne på personer på billeder. I første omgang har det ikke noget med hjemmesider at gøre. Senere kan det godt være, at det skal kunne komme ud på nettet.
05. april 2009 - 00:11 #4
... hvilket program skal disse billeder vises i ?

Her er et 'eksempel' -> http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/byvejr_danmark.htm
"Bynavnet bliver vist når musem pejer på den..."
05. april 2009 - 11:23 #5
Vi har en masse billeder liggende, som vi "bare" åbner i windows. Så kan det laves så navnene også kommer frem når billedet er åbnet i windows ville det være fint. Men har du et andet forslag vil det også være fint. Hvis det er muligt at bruge det, hvis vi engang kommer ud på nettet vil det selvfølgelig være at foretrække. På forhånd tak. Jeg håber du har et godt råd.
05. april 2009 - 11:29 #6
... hvilket program bruger du/I "...som vi "bare" åbner i windows..." ?
Sansynligvis "Windows Fax og billed fremviser" ...
05. april 2009 - 11:54 #7
Det må jeg indrømme, at jeg ikke ved, vi dobbeltklikker bare på billedet, så du kar nok ret. Jeg kan ikke bekræfte det umiddelbart, for jeg skal op i arkivet for at verificere det. Men det kan vist ikke være andet.
05. april 2009 - 12:16 #8
... du må forklare lidt mere om hvad du ønsker...

Skal ALLE personerne kommer frem som et "galleri" eller bare én ad gangen eller ???

Kig evt. på
http://picasa.google.com/
http://da.wikipedia.org/wiki/Picasa

Der er alverdens flotte muligheder...
05. april 2009 - 12:54 #9
Det drejer sig om, at jeg arbejder frivilligt i et lokalarkiv i Aakirkeby, hvor vi har en en masse gamle billeder liggende. Det kan f. eks. være skolebilleder. Når vi har fundet ud af hvem det er der er på billederne, vil det være det nemmeste, at oplysningen gemmes sådan, at den kommer frem ved at pege på personen med musen. På et klassebillede kunne jeg forestille mig, at navnet på den enkelte person kommer frem efterhånden som man peger på personerne. Ligesom  bynavnene kommer frem på det danmarkskort fra DMI, som du tidligere linkede til.
05. april 2009 - 14:08 #10
Kig evt. på
http://picasa.google.com/
http://da.wikipedia.org/wiki/Picasa

Der er alverdens flotte muligheder...
05. april 2009 - 16:07 #11
jeg har været inde at se på Picasa. så vidt jeg kan finde ud af kan man lave et "tag" til et billede, men ikke til et område på billedet, f. eks et ansigt, som jeg godt ville. Eller er det mig der bare ikke kan finde ud af det.
På facebook kan man tilknytte et navn til en person på billedet, og det var det jeg godt ville. Jeg håber du har tålmoighed lidt endnu med mig.
05. april 2009 - 17:09 #12
... trixet på Facebook er dette HOTSPOT som besktevet [fre. d. 03. april 2009 kl. 21:16:5] ...
06. april 2009 - 13:22 #13
jeg forstår ikke hvad du mener med hotspot. Hvor kan jeg se det
06. april 2009 - 19:49 #14
I nævnte http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/byvejr_danmark.htm
et område som får musen til at blive en finger er en HOTSPOT. Altså et 'klikbart' område...
07. april 2009 - 11:53 #15
tak, men kan du så hjælpe mig med et program, der kan gøre et område klikbart, for det er det jeg er ude efter.
09. april 2009 - 11:26 #16
... det bliver en slags HTML / Hjemmeside baseret program...

Her var det jeg ledte efter ->

MS Frontpage:
http://office.microsoft.com/da-dk/frontpage/HP030829331030.aspx

http://www.gran.dk/downloadfiler/FP-Hotspots.pdf

11. april 2009 - 18:12 #17
13. april 2009 - 18:57 #18
foreløbih tak.
Jeg har ikke været på nettet i påsken, så jeg skal lige se om jeg kan funde ud af det
16. april 2009 - 13:17 #19
tak for hjælpen
16. april 2009 - 19:48 #20
Ping...
(Det var et [svar]...)