Avatar billede merico Nybegynder
03. april 2009 - 18:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tab imellem komponenter i en word 2007 Formular

Hej

Jeg har lavet en formular i Word 2007, og beskyttet den. Jeg kunne godt tænke mig at brugeren af formularen ikke skulle trykke på hvert felt for at udfylde det, men blot kunne trykke på tab, ligesom man kan med html formulare osv.

Håber der er en word haj derude.. :)
Avatar billede hcma Novice
03. april 2009 - 18:48 #1
har du prøvet at bruge tab-tasten ??  for det er da sådan det normalt virker ;o)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
03. april 2009 - 19:30 #2
Det er standard, at man kan bruge tab til at rykke til næste formularfelt i en Word-formular. Virker det ikke?
Avatar billede merico Nybegynder
03. april 2009 - 20:54 #3
Underligt nok, så gør det ikke.. Den laver bare et tab inde i det felt hvor man kan skrive. Det er RTF felter jeg har brugt, kan det skyldes det?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
03. april 2009 - 23:18 #4
Ja, det er derfor. Jeg troede umiddelbart, du havde brugt de ældre funktioner til formularer, da du skrev om beskyttelse af dokumentet.

I en formular med de nye kontrolelementer kan man bruge Pil Ned og Pil Op til at flytte til næste/forrige felt.

Du er måske opmærksom på det, men en formular lavet med de nye kontrolelementer i Word 2007 kan ikke bruges af personer, der har en ældre version af Word.
Avatar billede merico Nybegynder
04. april 2009 - 10:40 #5
Arh okay. Tusind tak for svaret det bliver vist ikke mere præcist. Hvis du smider et svar, får du point.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. april 2009 - 11:21 #6
Kommer her.