Avatar billede kim-h Novice
03. april 2009 - 14:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dell Dimension 5000 kan ikke starte op

Min 4 år gamle Dell kan ikke starte op mere.
Den havde stået tændt om natten, og da jeg ville bruge den næste morgen reagerede den slet ikke, sort skærm. Slukkede den.
Når den skal starte op igen kommer den kun med 6 lange bip fra bundkortet og blæseren speeder vildt op.
Der er 4 kontrollamper i front, som lyser på følgende måde.
A-Gul B-Gul C-Grøn D-Grøn, samt den grønne power lampe lyser konstant.
Jeg har prøvet følgende uden resultat:
Fjernet alle kabler som var tilsluttet.
Fjernet alle RAM blokke og prøvet at sætte et i ad gangen.
Haft grafikkort ude og i igen.
Taget strømkablerne fra alle drev og diske.

Ingen ting hjælper, stadig kun bip og blæser.

Jeg håber nogle kan hjælpe mig, med at finde ud af hvad der er årsagen.
Avatar billede ghettoadam Nybegynder
03. april 2009 - 22:50 #1
Ifølge denne manual http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/dim5000/en/sm/adtshoot.htm#wp1114558  så virker det som du har en hukommelses fejl.
Avatar billede kim-h Novice
04. april 2009 - 10:27 #2
ja det viser lamperne godtnok. Men jeg har lige købt 2 nye 500Mb blokke (for 6 månerder siden) + der sidder 2 andre 500Mb blokke i. Jeg har haft alle blokke ude og så sat et i af ganngen og prøvet at starte op. PC vil ikke starte på nogle af blokkene. Jeg kan ikke tro at alle 4 blokke er defekt.
Avatar billede kim-h Novice
24. november 2010 - 21:41 #3
lukker