Avatar billede opcm_ip Nybegynder
01. april 2009 - 15:10 Der er 3 kommentarer

RDP via HTTP

Via mit job er der lukket for alle porte undtagen 80 og 443 og jeg vil gerne i kontakt med min server hjemme via RDP. Kan jeg lave noget portforwarding eller noget i den stil og i så fald hvordan? OS på serveren hjemme er Windows Home Server hvis det har relevans.
Avatar billede anddk Praktikant
01. april 2009 - 17:53 #1
Du kan jo natte port 80 fra din egen ip ned til port 3389 (fjernskrivebord) ned til din servers ip.

Man kan også køre remoteadgang i en browser. Har set det engang, man aldrig brugt det.
Avatar billede opcm_ip Nybegynder
01. april 2009 - 21:27 #2
Så ryger alt web trafik jo også den vej...gør den ikke?
Avatar billede anddk Praktikant
02. april 2009 - 17:17 #3
Jo, men hvis du nu ikke bruger webserveren og kun afgrænster til din egen ip-adresse i din router er det jo kun dig der kan komme på. Selvføgelig en ulempen hvis du ikke har fast ip.