BlueScreen-problem på Dell XPS M1330
Hej folkens.På en lidt over 12 måneder gammel XPS M1330 fra Dell har jeg ud af det blå (no pun intended) fået et alvorligt problem.
Specifikationer for maskinen:
Intel® Core™ 2 Duo T7500-processor (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache), Original Windows Vista™ Home Premium
Maskinen fungerer upåklageligt, men i fredags begyndte der pludselig at komme 'streger' på skærmen, som resulterede i, at systemet lukkede ned automatisk med en BlueScreen-fejl.
Når den genstarter virker systemet, som kører på Vista, igen - nogle gange i 5 minutter, andre gange i 15 sekunder, før skærmen igen flimrer og maskinen genstarter.
En af de gange, hvor jeg fik lov til at ha' maskinen kørende i et par minutter, nåede jeg at kopiere følgende diagnose:
Problemsignatur:
Navn på problemhændelse: BlueScreen
OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landestandard-id: 1030
Flere oplysninger om problemet:
BCCode: 1000008e
BCP1: C0000005
BCP2: 4DFC9F8B
BCP3: 8DD879F0
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1
Efterfølgende nåede jeg at hente og opdatere skærmdriveren (Nvidia GeForce 8400, mener jeg), men det har ikke afhjulpet problemet.
Jeg har googlet problemet, men kan ikke umiddelbart se om det er noget, der måske kan klares med en opdatering af Bios (og hvordan gør man i så fald det?), eller om det skyldes at der er kommet fejl i hardwaren og den så skal sendes ind.
Hvad siger eksperterne?
P.f. tak!