Avatar billede lajer Nybegynder
29. marts 2009 - 21:56 Der er 6 kommentarer

Hjælp til indkøb af DVB-T antenne

Hej E

Jeg står og skal flytte, men ønsker kun at kunne modtage DR1 og TV2 det nye sted.

Der er svjv skiftet til digitalt signal, så jeg tænker at jeg skal have en DVB-T antenne.

Jeg vil meget gerne have en indendørs antenne, som jeg kan skjule. Men jeg er 100% blank om hvad jeg skal bruge og hvad jeg skal købe.

Jeg har følgende fjernsyn: Samsung LE37S67BDX, som jeg er ret sikker på har en DVB-T tuner :-)

Hvis nogen vil hjælpe med en kort indkøbsliste over nødvendige kabler og hvilken antenne der kan anbefales, vil det være nice.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
29. marts 2009 - 23:37 #1
Hvis du er heldig så kan du, lige som jeg gør, tage DVB-T signalet med 1½ meter almindelig antennekabel. Det er da værd at prøve inden du investere.

I sommerhus i Sejerøbugten har jeg til gengæld alskens problemer og kan - selv med en antenne med forstærker i - ikke fange særligt meget hvis der står så meget som en kost i vejen. Her skal der nok en større fætter på taget.
Avatar billede Jensen DK Novice
30. marts 2009 - 08:37 #2
Det var da en mærkelig forklaring, 1½ meter almindelig antendekabel, det er skærmet og modtager intet uden noget for enden.
Der hvor du flytter hen skal du først vide om det er højsontal eller vertikal signal, hvorlangt er der til senderen, og ellers har Triax både indendørs og udendørs antenner til rimelige priser.
Du kan se her der er flere eksembler.
http://www.parabolspecialist.dk/shop/dvb-t-antenner-141c1.html
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
30. marts 2009 - 09:50 #3
Mærkelig forklaring eller ej, det virker :-)
Avatar billede lajer Nybegynder
30. marts 2009 - 10:40 #4
Jeg forstår ikke helt hvad den ledning skulle gøre? Bare hænge løst?

Hvordan finder jeg ud af om der er højsontal eller vertikal signal?

Jeg bosætter mig i Vorup (8940, Randers SV).
Avatar billede Jensen DK Novice
30. marts 2009 - 10:56 #5
Se om der er noget du kan bruge her.
http://www.detnyetv-signal.dk/
Avatar billede vejmand Juniormester
30. marts 2009 - 11:01 #6