Avatar billede kbdesign Nybegynder
05. juli 2001 - 22:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ISA lydkort i win2000

Jeg har et creative ISA soundblaster lydkort, som jeg skal køre i Win2k, men lyden virker ik ordentlig!!! Og jeg kan ik finde en isa driver som virker..!

Hvor kan jeg finde denne henne?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juli 2001 - 22:18 #1
Hvad hedder det helt nøjagtigt?
Avatar billede makse Nybegynder
05. juli 2001 - 22:18 #2
F.eks. på http://www.americas.creative.com/support/
Hvilken model lydkort er det?
Avatar billede teknik Juniormester
05. juli 2001 - 22:27 #3
Ser ikke ud til at Creative tilbyder en....
Men der bør være en funktionsdygtig driver inkluderet i Win2K.
- muligvis derfor den ikke er på nettet.

Vælg blot -Kontrolpanel -tilføj hardware -lad windows søge efter plug\'n play.
Vælg derefter
Nej(vælge på liste) -Enheder til Lyd VIdeo og spil -
så får du to vinduer frem.
Vælg Creative i det venstre, og derefter linien SB16 AWE32 eller SB kompatibel...
-ok
Indsæt Win2K CD, når der spørges efter den...klik OK når det virker passende osv.
Så burde du få lyd på...

Dette er metoden under win98, men den er kun marginalt forskellig fra Win2K, så det burde kunne lykkes.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juli 2001 - 22:32 #4
teknik> Det er som regel ikke nødvendig at sætte CD med win2k i, de fleste drivere ligger parat, en god ting ved win2k!
Avatar billede kbdesign Nybegynder
05. juli 2001 - 22:35 #5
Det er et creative soundblaster 16 ISA!!!!!

Ik så meget andet!

Dem der følger med Win2K virker ik, og jeg kan ik finde nogle drivers på creative.com til isa porte!
Avatar billede kbdesign Nybegynder
05. juli 2001 - 22:40 #6
Sorry, driver files and software updates are currently not available for your Sound Blaster 16 running under Windows 2000: :(
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. juli 2001 - 22:41 #7
prøv med nogen nt drivere - de virker i visse tilfælde.
Avatar billede makse Nybegynder
05. juli 2001 - 22:42 #8
Deaktiver eller fjern kortet i System Egenskaber. Genstart, og installer W2K driverne igen.
Avatar billede makse Nybegynder
05. juli 2001 - 22:43 #9
Iflg. http://www.microsoft.com/hcl/ understøtter W2K heller ikke SB16 ISA.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juli 2001 - 22:44 #10
Prøv evt. at installere Service Pack 2, hvis du ikke allerede har den!
Avatar billede teknik Juniormester
05. juli 2001 - 23:03 #11
Hey Makse - tillykke med din nye - velfortjente - placering ;-))
Avatar billede kbdesign Nybegynder
05. juli 2001 - 23:06 #12
Teknik>> Prøv lige at slikke røv :)
Avatar billede makse Nybegynder
05. juli 2001 - 23:19 #13
Teknik > Mange tak. Nu får vi se, hvor lang tid den holder.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juli 2001 - 23:30 #14
teknik> Det er ingen skade til at ønske andre tillykke!
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juli 2001 - 23:31 #15
Sorry, den var til kbdesign!
Avatar billede teknik Juniormester
07. juli 2001 - 00:17 #16
>>kbdesign...du må undskylde at jeg spammede dit spørgsmål.
-Men nu var det jo lukket - Tak for points forresten :-)

Jeg er såmænd ikke ude på at \"slikke røv\", men kun at komplimentere en usædvanligt helhjertet indsats.
Makse\'s Score skyldes hvis man checker hans points en usædvanligt høj point/dag ratio omkring de 150/dag.
I mine øjne noget som fortjener respekt.
Især når man lige checker, og ser, at fx. ErikJacobsen ligger på ca. 80/dag

Når man så ved, at hovedparten af makse\'s Point - omkring de 55.000 er scoret siden januar, så den reelle ratio det sidste halve år er væsentligt højere nærmere de 300/dag.
Så kræver det i min erfaring, at man laver kvalificerede svar på 15-30 spørgsmål - hver dag -
7 dage om ugen.
-Det mener jeg er en \"helhjertet\" indsats langt ud over det sædvanlige - det er det der ligger i ordet \"velfortjent\", uanset om du så synes det er \"slikkeri\".

- Men hvis du tror det er let at nå det niveau, så prøv lige at score 2000 points indenfor den næste uge....
Avatar billede zycho Nybegynder
07. juli 2001 - 00:26 #17
makse > Med din kæmpe aktivitet på Eksperten tror jeg bestemt ikke at du bliver slået ud fra tronen :) Tillykke med placeringen! Flot klaret