Avatar billede computertuns Nybegynder
29. marts 2009 - 19:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Feedback på dette design

Hej sad den anden dag og tænkte på at opdatere en vens side. Så giv mig lige et lidt feedback på dette design http://www.claussondberg.dk/New%20Layout%20Claussondberg.html
Avatar billede computertuns Nybegynder
29. marts 2009 - 19:05 #1
Avatar billede encorez Nybegynder
29. marts 2009 - 19:13 #2
Hej
Jeg klikkede mig ind på din side i en browser på omkring 1200px bred. Fordi du har 320 px margin på hver side, så ser jeg 320 px sort i venstre side og jeg ser kun hen til ca halvdelen af menuen i højre side.
For personer der kører 1024px bredde, ville det være endnu værre. Hvorfor overhovedet have den margin i hver side, istedet for blot at sørge for at din side er centreret.

Mvh. Simon
Avatar billede erle Nybegynder
29. marts 2009 - 19:39 #3
Siden ser helt mærkelig ud i mit firefox.

Dit logo går ud over dens "ramme" og menuen sider også alt for langt ude til højre til, at det ligner at det skulle være meningen.

Men ellers er det en fin og enkelt side. Den skal bare lige optimeres til de forskellige browser:D GL.
Avatar billede computertuns Nybegynder
30. marts 2009 - 15:35 #4
ok, arbejder på sagen.. PS: er ny begynder, men Encorez, hvoredan for jeg den sat til centreret??
Avatar billede encorez Nybegynder
30. marts 2009 - 22:41 #5
Jeg har forsøgt mig med CSS til at sætte det hele op men har fundet problemer i det som er uløselige og i det hele taget tager det mig længere tid.
Så jeg bruger en kombination af tabeller og CSS.
For at centrere en side gør jeg blot sådan
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title></title>
Her kommer dit stylesheet
</head>
<body>
<table width="950" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">
  <tr><td>&nbsp;</td></tr>
</table>
</body

I mit stylesheet har jeg denne
html,body {
    font-family: Verdana, Geneva, sans-serif;
    font-size: 12px;
    color: #333333;
    margin:0;
    padding:0;
    height: 100%;
    background-color:#fffcf8;
    background-image:url(gfx/bg.gif);
}
Avatar billede computertuns Nybegynder
31. marts 2009 - 14:13 #6
Jeg har fundet ud af det. Jeg gør ved at lave en table eller en bedre div som fylder 100% i bredden. Den sætter jeg til at centrere indholdet. Indeni putter jeg så en table eller div jeg vil have centreret. Den skal self ikke være 100% bred, men en fast bredde som fx style="width:xxxxx" hvor xxxx kan være fx 50% eller 400px
Avatar billede computertuns Nybegynder
11. september 2010 - 19:28 #7
lukker