Avatar billede MichaelRe Nybegynder
29. marts 2009 - 14:56 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Slå wireles fra i en BAT fil

Hej med Jer
Jeg har et program som kræver at netværket er afbrudt, når jeg brug det. Jeg tænker at løsningen kan være en batfil.... Jeg har derfor brug for en batfil der afbryder netværket inden det starter programmet.

Kan I hjælpe mig???

Michael

Windows XP
Zepto 3415w
Avatar billede erle Nybegynder
29. marts 2009 - 15:12 #1
Avatar billede MichaelRe Nybegynder
29. marts 2009 - 18:24 #2
Tak for svaret det virkede.

Hvad så hvis jeg gerne vil starte en kommando når programmet der er åbnet via batfilen lukkes. Jeg tænker her på at starte neværket op igen....
Avatar billede erle Nybegynder
29. marts 2009 - 19:23 #3
Har desværre ingen ide om, hvordan du kan få en bat fil til at åbne automatisk når du lukker et programmet.

Tror ikke det er muligt at lave et for loop i en bat fil, der venter på at programmet lukker:p Men hvem ved.
Avatar billede snakz Nybegynder
30. marts 2009 - 12:16 #4
Hej,

det nemmeste er nok at starte dit program med start kommandoen. Husk at tilføje /wait parameter, så den afventer at dit program slutter inden den kører videre til næste linie i din batch.

Skriv start /? for at se alle muligheder med start kommandoen.
Avatar billede MichaelRe Nybegynder
30. marts 2009 - 16:41 #5
Min bat fil ser nu således ud, og det fungerer :-)

cd\
C:\windows\system32\devcon disable *DEV_4229*
cd\
start /wait C:\PROGRAMMET
cd\
C:\windows\system32\devcon enable *DEV_4229*

Tak for hjælpen

Vh
Michael
Avatar billede snakz Nybegynder
30. marts 2009 - 16:56 #6
Hej,

du er velkommen - husk lige at når devcon bruges således, så vil det kun virke på lige det trådløse netværkskort du har i din maskine - det er ikke en universel løsning der virker på alle netværkskort.
Avatar billede snakz Nybegynder
16. april 2009 - 18:11 #7
Husk lige at acceptere et svar så der uddeles lidt point... :-)