Avatar billede ghonem Nybegynder
28. marts 2009 - 13:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

min bærbar vil ikke starte!!

Jeg har en mini asus bærbar, som ikke vil starte!

Når jeg tænder den, kommer der en skærm hvor der står, at man kan starte computeren i;

fejlsikret tilstand

fejlsikret tilstand med netværk

fejlsikret tilstand med kommandoprompt

start kendte fungerende komfiguration <hvor system virkede>

start windows normalt

og det gøre ingen forskel hvilken en jeg trykker på så kommer der noget tekst forleden, hvor den så efterfølgende genstarter, ved ikke hvad jeg skal gøre. og har prøvet at trykke på "reset"
knappen.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. marts 2009 - 14:21 #1
Hvilket styresystem er der på din minnie? og har du en installationsskive.
Avatar billede ghonem Nybegynder
28. marts 2009 - 14:50 #2
jeg har xp, og har fået en support-dvd med, ved ikke om det er det samme?
Avatar billede Jensen DK Novice
28. marts 2009 - 16:35 #3
Det er det sikkert ikke, kender du en som du kan låne en XP skive af, hvis du har SP2 på så skal skiven også have SP2.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. marts 2009 - 17:16 #4
Du kan jo prøve om du kan få den til at boote på din support-dvd, og så se om du kan komme ind og taste R for reparer, og så i komando promp kan lave en chkdsk /p/r ellers må du nok gå den tunge gang hen hvor den er købt, der må være garanti på, og få dem til at lave den.
Avatar billede ghonem Nybegynder
29. marts 2009 - 12:54 #5
jo tror sagtens at jeg kan låne en sp2 cd, men kan man godt køre den igennem en usb cd? eller skal man have fat i en ekstern dvd-drev?

der er nemlig ingen dvd/cd- drev i:D
Avatar billede Jensen DK Novice
29. marts 2009 - 13:35 #6
Du må så bare i bios sætte den til at USB er første boot. Det skal Være en XP med SP2 på hvis det er på maskinen er det SP3 så skal den være på skiven, sender også en vejledning.
http://www.helgec.dk/chkdsk.html
og her kan du se noget om bootabel på USB.
http://www.helgec.dk/usb_boot.html
Avatar billede ghonem Nybegynder
29. marts 2009 - 14:25 #7
mange tak for de gode hjemmesider:D de er rigtige gode, og det er meget enkelt forklaret:D

tak for din hjælp, det har været til stor gavn :D
Avatar billede Jensen DK Novice
29. marts 2009 - 14:29 #8
¨Håber at det lykkes.