Avatar billede axelwerner Nybegynder
27. marts 2009 - 14:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

linux (damon tool eller noget ligende )

hej med jer er der en der ved om man kan bruge damon tool eller noget ligende til linux håber der er en der ved noget
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
27. marts 2009 - 14:39 #1
"WINE" kan læse windows stuff i Linux..

LINK http://linux.softpedia.com/get/System/Emulators/Wine-148.shtml
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. marts 2009 - 14:41 #2
Hvad er det du vil?
Du kan mounte iso filer direkte via cmd'en.

mount -o loop -t iso9660 /sti/til/fil.iso /mount/fil/her.iso
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. marts 2009 - 14:41 #3
Rettelse...
mount -o loop -t iso9660 /sti/til/fil.iso /mount/fil/her/
Avatar billede axelwerner Nybegynder
27. marts 2009 - 14:43 #4
undskyld men er på helt bar bund aldrig brugt linux før hvad er
cmden
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. marts 2009 - 14:45 #5
cmd'en er også et forkert ord.
Du kan gøre det via en shell, fra din grafiske brugerflade, eller ved at åbne en tty.
Avatar billede axelwerner Nybegynder
27. marts 2009 - 14:48 #6
hmm er der ikke et program til det er ikke så ferm med compyter
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. marts 2009 - 14:48 #7
Bemærk at du muligvis skal være root for at kunne gøre det, og at din mount sti skal eksistere.

Fra en shell skifter du til root sådanne
$ angiver du er alm. bruger og skal ikke skrives med
# angiver du er root, og skal ikke skrives med.

$su
<din root kode>

#mkdir /mnt/iso
#mount -o loop -t iso9660 minfil.iso /mnt/iso
Avatar billede axelwerner Nybegynder
27. marts 2009 - 14:51 #8
ok det var pænt af dig at prøve men det er for nørdet til mig troede der var et program lige som damon tool
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. marts 2009 - 14:54 #9
Avatar billede axelwerner Nybegynder
27. marts 2009 - 14:58 #10
mange tak det prøver jeg:)
Avatar billede jokkejensen Novice
27. marts 2009 - 15:11 #11
snedigt brug af point system der :)
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2009 - 15:23 #12
Snedig eller ej, hvis spørger er så uvillig til at bruge Shell så er det næppe der vi oplever den store nørd
Når "MichaelWJ-IT" i flæng, ved diverse Linux spørgsmål skriver ""WINE" kan læse windows stuff i Linux..", er det så noget du ved af erfaring eller er det noget du har læst? Jeg finder anvendelses mulighederne af Wine stærkt begrænset, måske gør jeg noget forkert
Avatar billede jokkejensen Novice
27. marts 2009 - 15:38 #13
årh jeg tænkte bare på at spørger tog pointene selv efter at have fået et lead :)

/J
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
27. marts 2009 - 15:42 #14
helgec -lad værer med at bruge mit navn TAK.

og ja kan kører windows programmer..

og var det ikke dig som prøvede at lokke "Google" til at købe deres egen Domain ?...

Kilde.: computerworld
LINK Http://www.computerworld.dk/art/29957
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2009 - 15:53 #15
Mon ikke det rabler for dig igen, troede faktisk at du var deaktiveret for stedse