Avatar billede complier Nybegynder
05. juli 2001 - 19:43 Der er 12 kommentarer

FARVER / HTLM

Hvordan kan jeg lave farver i delphi´s memo eller lign. ?

Det må meget gerne være, med HTML formating, alá dIRC.

Avatar billede complier Nybegynder
05. juli 2001 - 19:44 #1
Altså ikke hele memo/richedit/html skal havde samme farve.

Hvert tegn skal kunne havde sin egen farve, derfor er det nemmest hvis det var i HTML formating.
Avatar billede darkside Nybegynder
05. juli 2001 - 19:46 #2
led efter synedit, den kan det du skal bruge
Avatar billede complier Nybegynder
05. juli 2001 - 19:50 #3
URL ?
Firma ?
Avatar billede darkside Nybegynder
05. juli 2001 - 19:52 #4
Avatar billede complier Nybegynder
05. juli 2001 - 20:43 #5
pas2html.dpr som lyder som noget jeg kan bruge, virker ikke ved mig.

[Fatal Error] pas2html.dpr(44): File not found: \'SynEdit.inc\'
Avatar billede darkside Nybegynder
05. juli 2001 - 20:45 #6
Læs hjælpen til SynEdit, du skal nok ha stien til synedit filerne i din path
Avatar billede complier Nybegynder
05. juli 2001 - 20:46 #7
Hjælpen ?

readme.txt ?
Avatar billede darkside Nybegynder
05. juli 2001 - 20:47 #8
aner det faktisk ikke, har aldrig selv brugt synedit.
Avatar billede complier Nybegynder
05. juli 2001 - 20:47 #9
Men den understøter ikke wordwarp, ¨så det er ikke den bedste måde at gøre det på.

Andre ?
Vil godt give flere points, for et eks. der virker, med wordwarp og farver
Avatar billede complier Nybegynder
05. juli 2001 - 20:58 #10
Hvordan får jeg parset en HTML side ?

Hvis memo1 indeholder html kilden, og det skal vises som en webside med den kilde ...

det er KUN tekst, ingen billeder eller ligende.
Avatar billede martinlind Nybegynder
05. juli 2001 - 21:33 #11
Du kan også bare bruge en TRichEdit, den kan vise hvert tegn i hver sin farve og er ikke så svær og tung som en hel editor
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
10. juli 2001 - 00:09 #12
du kan IKKE wordwrap, i nogen farvekode editor, hvad jeg ved af! Den funktion bruger man normalt ikke i \"kode-verden\", da complieren sjældent vil kunne se hvornår der er tale om linjeskift, eller ej. (det ville jo faktisk være mere end upraktisk hvis editoren pludselig brød linjen!)

Tænk over om du virkelig har brug for en wordwrapping! Det lyder jo som om du laver en editor til HTML eller en viewer...

Desuden vil det være for beværligt at så meget som forsøge at lave en farvekode i et TRichEdit. Jeg har prøvet, med FindText, SelStart og SelLength, og det ser utroligt bøvet ud, hvorimod SynEdit køre fint, og minder godt om Delphi!!