Avatar billede torbend Nybegynder
26. marts 2009 - 18:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installation af XP

Hejsa.

Min gamle HDD på stod af og med den røg XP!

Nu har jeg en anden harddisk som master (mit gamle d-drev)og bios kan se den og en nyere med S.M.A.R.T. og det hele.

Nu er det bare sådan at når jeg sætter min gamle XP SP2 cd i drevet og booter derfra så når den altid samme sted:
Indlæser NTFS filer og så er der blå skærm.
Gør jeg intet under installationen så er det en fejlmeldig om acpi.sys.
Trykker jeg F5 (læst andet steds på nettet) (der hvor der have være trykket F6 for at installere 3-partsdrivere for SCSI ol.) så standser den samme sted, bare med PCI.SYS som fejlkilde.

Der står en del herinde og på nettet om SATA diske el.
Hvad pokker er jeg oppe mod!

Tak for hjælpen

Torben Dieckmann
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
26. marts 2009 - 18:35 #1
Hej..

Prøv følgende i din BIOS ("del" knappen eller hvad du skal trykke på for at komme ind i bios) og "(DISABLED)" følgende som du kan finde --- "Cool´n´Quiet Support" + "Spread Spectrum" + "Stop Unused PCI Slot Clock" + "Dynamic Overclocking" + "Hard Disk S.M.A.R.T." + "Halt on Keyboard Error" + "USB Legacy Support" + On-Chip SATA-IDE Controller "BootROM function(kun hvis du ikke kører på RAID system" + On-Chip LAN Controller "BootROM fuction" + "On-Chip LAN P.M.E"...
Avatar billede torbend Nybegynder
26. marts 2009 - 18:52 #2
Hej Michael

Jeg har ikke de muligheder i Bios!
Troede også det var SMART OL. der var problemet men nej!

Jeg har en fornemmelse af at det er en tidligere formatering med NTFS for FAT driverne loades fint... Men så igen? Hvorfor kommer de der fejl på ACPI:SYS OG senere PCI.SYS lige efter NTFS driverne hver gang?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
26. marts 2009 - 19:00 #3
1.er der ridser på din skive?
2.CD/DVD kan ikke aflæse disken ?
Avatar billede haverslev Novice
26. marts 2009 - 19:29 #4
Den cd, er det en slipstreamed eller?
Normalt tyder pci.sys nemlig på, at det er en cd - der ikke registreres SP2 på.

ACPI.sys skulle du kunne omgå ved at trykke på F7 (ikke F5)og følge vejledningen.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2009 - 19:32 #5
Prøv at overveje følgende. Sæt BIOS til "Load setup default" -> Download og brænd www.helgec.dk/unik.iso skal brændes som bootimage se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html - boot derefter op på skiven, ved A:\ promten skifter du drevbogstav til cd- drevet (sikkert D.) skriv, killdisk.exe og kør så en gang KILLDISK på harddisken (sætter disken tilbage til fabriksindstillingen) herefter forsøg igen med en XP installation - guide på http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede Jensen DK Novice
27. marts 2009 - 07:49 #6
http://www.eksperten.dk/spm/869729 dobbelt spørgsmål!
Avatar billede torbend Nybegynder
27. marts 2009 - 14:20 #7
Hej HelgeC

Jeg har fundet ud af det nu:

Jeg fjernede først al USB.
Det hjalp ikke!
Så fjernede jeg min anden HDD! og de 2 2GB ramblokke og satte en 512MB blok i og VUPTI!

Jeg har downloaded din ISO og læst din beskrivelse og vil gerne give dig 200 point.

Haverslev skal også have 200 point for det var dit F7 råd jeg brugte og fik en melding jeg tydede til at der blev skrevet til RAM på en position der ikke var der.

Det fik mig til at tænke på om de diske og RAM-mangder var i overkanten samme med de eksterne diske og VIOLA.

Hvordan gør jeg med points?

Mange venlige hilsener
Torben Dieckmann
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2009 - 16:27 #8
Fint det virker nu :)

Du kan ikke give points, da du har lagte et "svar" selv og derved accepteret dette.

Hvis du skal give points til andre nu, så skal der oprettes et nyt spørgsmål og med henvisning hertil :)