Avatar billede esbersen Nybegynder
25. marts 2009 - 21:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm på nysamlet computer !

Hej.

En kammerat og jeg har lige samlet hans nye computer, men da vi lige skulle når at have liv i den, var resultatet bare en gabende sort skærm, uden nogen form for respons. Der er tale om følgende dele:

ASUS P6T
Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed)
ASUS ENGTX260/HTDP (896 MB)
OCZ Platinum 3 x 2 GB

Strømforsyningen er fra hans forrige computer, en Sea Sonic på 500 W, han siger den hedder SS500HT Active PFC F3.

Nu er spørgsmålet, hvad der kan være skyld i den sorte skærm. Jeg har søgt, og fundet at en del foreslår at starte op med bare en ramblok, og tjekke om fejlen ligger der. Rammene sidder ikke i de anbefalede pladser (A1, B1, C1) men i A2, B2 og C2, men det skulle vel ikke gøre forskellen. Det er anbefalingen i bundkortets manual, hvor der også står, at grafikkortet helst bør sidde i slot 1 eller 2 (ud af 3). Det sidder i slot 2, og det burde også virke. Vores største bekymring er om strømforsyningen ikke giver grafikkortet strøm nok.

Forhåbelig kan I hjælpe os ud af det her?

Hilsen D. Esbersen
Avatar billede nicidem Nybegynder
25. marts 2009 - 21:35 #1
Mit gæt ville være at i skal have en kraftigere strømforsyning.
Lån en hvis i kan og giv det et forsøg.
Avatar billede esbersen Nybegynder
25. marts 2009 - 21:39 #2
Hvor meget vil du skyde på man skal op på, hvis 500 W ikke er nok?
Avatar billede nicidem Nybegynder
25. marts 2009 - 21:53 #3
Der skal noget mere info til at bestemme det, prøv at udfylde det her skema:
http://support.asus.com/PowerSupplyCalculator/PSCalculator.aspx?SLanguage=en-us
Avatar billede esbersen Nybegynder
25. marts 2009 - 22:52 #4
Nu har det løst sig ved at han flyttede rammene over på deres anbefalede plads. Tak for svarene alligevel, det er jo en rigtig nyttig side til vejledning :)
Avatar billede esbersen Nybegynder
13. juli 2010 - 15:23 #5
Lukker lige spørgsmålet