Avatar billede schindler Nybegynder
25. marts 2009 - 12:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fremsøge kvinder vha. CPR-numme

Hej,

Jeg har et stort ark med en masse personer, både kvinder og mænd. I en af søjlerne er deres CPR-nummer angivet, og jeg er interesseret i at frasortere alle mændene. Dette kan, som jeg ser det, gøres ved at vælge at kigge på det sidste ciffer i feltet med CPR-nummer og frasortere alle de poster, hvis sidste ciffer er ulige (: mændene).

Men hvordan gøres dette i praksis?

På forhånd tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
25. marts 2009 - 13:18 #1
Vil du filtrerer eller have kvinderne overflyttet til et andet ark eller have slettet mændene?
Avatar billede supertekst Ekspert
25. marts 2009 - 13:29 #2
=HVIS(REST(HØJRE(D1;1);2)=0;"K";"M")

Såfremt CPR-nr er i Kolonne D og formel er til højre herfor.
Herefter kan der filtreres -

alternativt VBA til sletning af alle mænd.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
25. marts 2009 - 13:34 #3
=HVIS((A1/2)-HELTAL(A1/2)>0;"mand";"kvinde")
Avatar billede snabeljan Nybegynder
25. marts 2009 - 13:36 #4
Ovenstående giver dig teksten Mand eller kvinde i kolonnen - derefter kan du jo sortere listen efter behov!
Avatar billede schindler Nybegynder
31. marts 2009 - 09:12 #5
#2: Dit forslag virkede fuldstændig efter hensigten. Hvis du lægger et svar, uddeler jeg point.
Avatar billede supertekst Ekspert
31. marts 2009 - 09:17 #6
Fint - det får du