Avatar billede crazynight Nybegynder
25. marts 2009 - 08:01 Der er 5 kommentarer

Kan man zippe fra én server til en anden via SSH?

Jeg skal flytte et website fra én server til en anden.

Jeg kan overføre filerne via SSH men da der er hundretusindvis af filer, tager det for lang tid.

Hvis jeg zipper inden, går det meget hurtigere, men den gamle server har ikke plads til den fulde zipfil.

Kan jeg, via ssh, zippe direkte fra den ene server til den anden?

På den måde ville jeg jo få det bedste fra begge verdener (zip for at spare tid men uden at være begrænset, pladsmæssigt på den gamle server).
Avatar billede agermose Nybegynder
25. marts 2009 - 08:17 #1
ved ikke om det er det her du leder efter

" -C      Compression enable.  Passes the -C flag to ssh(1) to enable compression."

fra "man scp" dokumentationen.

Hilsen
Jan Agermose
Avatar billede Niels_BN Nybegynder
25. marts 2009 - 08:19 #2
Jeg tror alle "pakke" programmer laver den pakkede fil midlertidigt på maskinen for derefter at vise dig den fulde pakkede fil.

Derfor kan du ikke pakke og streame så og sige, på samme tid, da hele den pakkede fil skal eksistere før den kan sendes.

Du bliver nok nødt til at bide i det sure æble lade den få den tid den behøver med SSH.
Avatar billede crazynight Nybegynder
25. marts 2009 - 08:24 #3
Agermose: mener du i SCP syntaxen?
Avatar billede agermose Nybegynder
25. marts 2009 - 08:32 #4
yeps "scp -C -r /home/mydir bruger@newserver.dk:."

eller noget i den retning. I følge "man" siden. Jeg aldrig brugt det. Bruger altid først zip/tar og så flytter den ene fil, men det kan du som du skriver jo ikke.

Kan du evt. komme til at flytte nogle fornuftigt store filer ved at tage enkelte kataloger ad gangen?

anyway - den kører vel mere eller mindre automatisk, så det er vel bare at sætte kaffe over imens :)
Avatar billede crazynight Nybegynder
25. marts 2009 - 08:36 #5
Det bliver en del kaffe så, for der er 7 gb bestående af små thumnailfiler og lign....................

Det tager cirka 4 år at overføre, tror jeg :)