Avatar billede josto Nybegynder
24. marts 2009 - 21:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VIsning af eventlog på webside

Hej
Jeg har behov for at få vist indholdet af en eventlog på en webside. Det er kun lykkedes mig at få vist ældste øverst. Har søgt efter løsninger, men fandt kun 2 forslag. Begge krævede opbygning af objekter som man efterfølgende lavede sort på. Det må kunne laves "pænt". Lige nu bruger jeg et gridview.

Hvordan ændre man visningen, så den viser nyeste først?

Kan man koble ikoner på visningen (Info, Warning, Error) som i den alm. eventlog?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2009 - 21:45 #1
Hvis data hentes fra en database kunne du bruge ORDER BY.
Avatar billede Syska Mester
24. marts 2009 - 21:47 #2
Ikoner kan du jo hente på nettet og viser alt efter om det er Info, Warning eller Error.

// ouT
Avatar billede josto Nybegynder
24. marts 2009 - 22:00 #3
Desværre ligger data ikke i en database - så jeg kan ikke lave SQL. De ligger i den alm. eventlog på serveren. Jeg håbede man kunne trække data ud og vælge en sortering efter timestampet.

Ang. ikoner, så var det mere hvordan jeg i et gridview kan koble det rigtige ikon på den korrekte type. Jeg har forgæves søgt efter eksempler på nettet.
Avatar billede josto Nybegynder
01. april 2009 - 21:46 #4
Lukker spm.

Til andre som måtte have samme problem:

Jeg lavede et objekt pr. entry i eventloggen. Alle objekter havde get og set metoder. Objekterne blev placeret i et array, hvorefter jeg lavede en brubblesort. Det er ikke pænt, men det virker ;-)