Avatar billede spuur77 Nybegynder
24. marts 2009 - 21:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

dvd ripper program

Hej Eksperter.

Jeg kunne godt tænke mig at begynde at kopierer dvd samlingen ind på pc'en. For måske med tiden at kunne afspille dem over sådan et mediacenter. Jeg har ingen erfaring med den slags, og derfor spørger jeg jer hvilket program der er godt til den slags. Det skal helst være gratis.
Desuden vil jeg gerne vide hvilket fil format der er at foretrække og hvorfor?

Med venlig hilsen
Spuur
Avatar billede mall Nybegynder
24. marts 2009 - 21:48 #1
Søgning på google:
1. For at rippe til divx: http://www.piratgruppen.org/spip.php?article118
2. For at rippe til .VOB: http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm

For nær DVD kvalitet skal du følge link 2. - Stor fil
For en ringere kvalitet, men acceptapel skal du vælge link 1. - Lille fil

Jeg har selv brugt programmet fra link 2 meget.
Programerne fra link 1 er mere komplicerede at bruge, men følger man guide går det som en leg :)
Avatar billede spuur77 Nybegynder
25. marts 2009 - 05:49 #2
Hej Mall

Tak for dit svar.
Nu har jeg noget at gå efter.

Spuur.