Avatar billede brillantina Nybegynder
24. marts 2009 - 18:44 Der er 5 kommentarer

Sort i forbindelse med gaming

Hej.

Oplever af og til at når jeg spiller på min computer, går den i sort skærm og den eneste der er at gøre er at genstarte den. Det virker som om den går i gang med en form for nedkølings proces, da blæseren på grafikkortet accelerer i 2-3 minutter. Selve kortet er dog ikke specielt varmt, langt fra varmt nok til at det skulle være problemet vil jeg mene.

Har tidligere forsøget den testet i butikken, men de siger der ikke er nogle fejl at spore. Har også prøvet at formatere, uden held. Har også prøvet med forskellige drivere, og dette har heller ikke hjulpet :(

Har kun oplevet dette i forbindelse med gaming.

Mit system er følgende:
Geforce 9800 GTX+
Asus P5Q pro
Intel E8400 @ 3Ghz.
Windows XP SP 2
Avatar billede vand Nybegynder
24. marts 2009 - 19:14 #1
har du tjekket hvor varm din cpu blir?
det kan du tjekke med netspeed..
kan du hente på download.com
Avatar billede vand Nybegynder
24. marts 2009 - 19:58 #2
okay der snakkede jeg lige sort haha xD det hedder selfølgelig ikk netspeed xD

det hedder speedfan:)
Avatar billede brillantina Nybegynder
24. marts 2009 - 21:19 #3
Har ikke rigtig mulighed for at måle når den crasher da det sker instant. Men idle ligger temperaturen på 48 og efter en 3dmark 06 test ligger den på 58
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
25. marts 2009 - 08:42 #4
Prøv at bruge http://www.alcpu.com/CoreTemp/ (CoreTemp). Den kan lave en log - så kan du gå i loggen og se hvad der skete bagefter.

Alternativt kan du prøve at tage kabinetsiden af og se om det hjælper. Ofte kæmper cpu-blæseren med en høj temperatur i kabinettet pga manglende airflow.

Men min vurdering er at 48 idle er alt for højt. Min 3,2 ghz med fire kerner ligger på 30-33 idle med luftkøling - og blæser i kabinetsiden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2009 - 10:42 #5
Brug nu den rigtige kategori - ufatteligt at ikke engang coadmin ser det :D