Avatar billede hustlerh Nybegynder
24. marts 2009 - 17:45 Der er 4 kommentarer

Trendnet router driller mig, Men ikke andre. Hjælp med at logge på.

Hejsa. Jeg ser at der er (en) flere som har lignende problemer med at logge på deres trådløse (trendnet).
Jeg har en TEW-632BRPT trådløs router. Den har wpa beskyttelse, og PSK enabled og TKIP som cipher type.

Problemet er, at når windows prøver at logge på, (jeg doubleklikker på mit netværk) så står den bare ved "waiting for the network..." i mega lang tid, og så sker der ikke en skid når den er færdig. Og det er den rigtige kode jeg trykker ind.
Det sjove er, at andre kan logge på, men jeg kan virkelig ikke. Det yderst sjælden jeg kan, hvilket jo også er mærkeligt.
Jeg tænkte det var min firewall, så jeg uinstall comodo. Det viste sig ikke at være det.
Jeg har xp og eset nod som antivirus. Er der nogen der kan hjælpe mig. det er meget irriterende at jeg ikke kan logge på, og især når andre kan.
Mit internet går som følgende:
væg->modem fra stofa->trådløs router-> computer
Avatar billede hustlerh Nybegynder
24. marts 2009 - 17:52 #1
EDIT*
Selv når jeg slår wpa fra, så kan jeg stadig ikke komme på. :/
Avatar billede aners Nybegynder
24. marts 2009 - 20:28 #2
Har du et eller andet 'smart' software som styrer din wlan-adapters forbindelser? F.eks. har IBM deres "Access Connections" osv - i så tilfælde, prøv at slå det fra og enable Wireless Zero Configuration servicen:

Højreklik "Denne computer", vælg "Administrer", udvid Tjenester/Services i bunden, start servicen "Wireless Zero Configuration" / "Automatisk konfiguration af trådløse enheder", slet dine foretrukne netværk og sæt det op forfra, med Windows' guide til dette.
Avatar billede hustlerh Nybegynder
25. marts 2009 - 10:39 #3
#aners
Jeg har intet andet smart program end det der følger med xp. den service var tændt, men jeg restartede den, og så kom jeg på. Men med begrænsning på netværket. Og det sker hver eneste gang :(
Avatar billede peterjohn Nybegynder
17. juni 2009 - 01:55 #4
Jeg har osse det problem med min. De andre kan komme på nettet undtaget min, selvom jeg opsatte driveren fra min computer. Enten skulle jeg nulstille netværkskortet eller slukke routeren i 10 sekunder. Og efter kort tid sker det samme igen og igen. Måske er der fejl i routeren, for efter jeg opsatte routeren fik jeg en meddelese at jeg ikke har anti-virus installeret på min computer, selvom jeg har anti-virus, men routeren kan ikke se den. Jeg kontaktede supporten, men fik besked på at jeg skulle henvende mig til den forhandler jeg købte den hos. Men forhandleren ville have penge for at opsætte routeren for mig :(