Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
24. marts 2009 - 10:40 Der er 3 kommentarer

Digital signatur på MAC fra Firefox -> "KeychainStore not found"

Hejsa.

Jeg har store problemer med at anvende digitale signaturer på Mac. Mit system har fuldt opdateret Leopard, og kører Firefox 3.0.7 samt Java 1.5.0_16. På skats hjemmeside får jeg nedenstående fejl i java konsollen, når jeg tilgår siden hvor man kan logge ind med digital signatur https://login.sikker-adgang.dk/fobslogin/visfobslogin.do?resume=/idp/resumeSAML20/idp/SSO.ping&spentity=https://saml.service.csc.dk

Ydermere går Firefox ned hvis jeg prøver at logge ind.

Nogen der har input? Specielt vedrørende "KeychainStore not found". Det vil også være en stor hjælp hvis nogen fra et mac system kan prøve at tilgå skat på samme måde som mig med Java console enabled. Tak

Mvh. Mathias

MRJ Plugin for Mac OS X v1.0.1
[starting up Java Applet Security @ Tue Mar 24 10:32:29 CET 2009]
java.security.KeyStoreException: KeychainStore not found
    at java.security.KeyStore.getInstance(KeyStore.java:606)
    at com.sun.deploy.services.MacOSXPlatformService.getBrowserClientAuthKeyStore(MacOSXPlatformService.java:91)
    at com.sun.deploy.security.AppleX509DeployKeyManager.<init>(AppleX509DeployKeyManager.java:97)
    at com.sun.deploy.net.protocol.https.Handler$1.run(Handler.java:82)
    at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
    at com.sun.deploy.net.protocol.https.Handler.<clinit>(Handler.java:44)
    at java.lang.Class.forName0(Native Method)
    at java.lang.Class.forName(Class.java:164)
    at java.net.URL.getURLStreamHandler(URL.java:1137)
    at java.net.URL.<init>(URL.java:572)
    at java.net.URL.<init>(URL.java:464)
    at java.net.URL.<init>(URL.java:413)
    at jep.AppletHandlerFactory.createAppletHandler(AppletHandlerFactory.java:107)
Avatar billede livemixlove Nybegynder
09. juli 2009 - 07:27 #1
Hello,

Sorry, I don't speak norwegian, i used google translate to get on this site. haha.  If you don't speak English you will have to do the same.

I'm having the same problem you are having.  My program works in windows and linux on firefox and internet explorer, but it gets an error on Mac OS X 10.5.7 running Firefox 3.5 and 2.0.

Did you find a solution??

just like yours, this is my error:

java.security.KeyStoreException: KeychainStore not found
    at java.security.KeyStore.getInstance(KeyStore.java:606)
    at com.sun.deploy.services.MacOSXPlatformService.getBrowserClientAuthKeyStore(MacOSXPlatformService.java:91)
    at com.sun.deploy.security.AppleX509DeployKeyManager.<init>(AppleX509DeployKeyManager.java:97)
    at com.sun.deploy.net.protocol.https.Handler$1.run(Handler.java:82)
    at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
    at com.sun.deploy.net.protocol.https.Handler.<clinit>(Handler.java:44)
    at java.lang.Class.forName0(Native Method)
    at java.lang.Class.forName(Class.java:164)
    at java.net.URL.getURLStreamHandler(URL.java:1137)
    at java.net.URL.<init>(URL.java:572)
    at java.net.URL.<init>(URL.java:464)
    at java.net.URL.<init>(URL.java:413)
    ....

Thanks in advance,
P.C.
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
27. juli 2009 - 08:19 #2
Hi

We speak danish in here, just to clear up that misunderstanding :)

I didnt find the solution per say, but found out that certain Java and Firefox versions caused problems.
I dont have the MAC anymore, so I cant be more specific, sorry. Please post your findings here, should you investigate the matter.

Kind regards
Mathias
Avatar billede nilou Nybegynder
28. marts 2010 - 10:40 #3
Hej,

Skat har vist et problem, de kan ikke fin de ud af at læse dit mac keyboard. Du kan skrive password'et i en editor og kopiere den ind i boxen.

Jeg fandt løsningen her: http://dalager.com/blog/2007/03/14/skatdk-mac-digital-signatur/

Venlig hilsen
Mich.