Avatar billede theblueman Nybegynder
24. marts 2009 - 07:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man trække session variabler ned med Actionscript ?

Hej,

Jeg skal spørge på en session variabel fra noget actionscript. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre og i så fald hvordan?

Jeg har prøvet at gøre det fra Javascript men det er vidst ikke muligt eller?

Mvh
Lars
Avatar billede showsource Seniormester
24. marts 2009 - 08:14 #1
Nej det kan du ikke umiddelbart.
Men du kan lade server scriptet tildele en var værdi i javascript ved load af siden, og derefter kan du få fat i den.
Avatar billede theblueman Nybegynder
24. marts 2009 - 10:07 #2
Okay! Så prøver vi det...

Her har du min kode:

Det hele starter i denne php-fil:

hvis man ikke er lokket ind bliver man sendt til logon.php og bliver logget ind.

<?
if(!isset($_SESSION['userID'])) {
?>
<script type="text/javascript">
  location.replace ('/logon/logon.php');
</script>
<?
}
?>

I logon.php opretter jeg 2 session variabler som jeg skal have over i java.

$_SESSION['guest']=$brugernavn;
  $url = $_SESSION['url'];
  echo "<script>location.replace ('$url')</script>";

De ovenstående linier bliver udført hvis personen er logget ind.

Jeg ryger nu tilbage i php-filen og skal her bruge den session variabel.

Hvad er syntaksen for den sætning?

Mvh Lars
Avatar billede showsource Seniormester
24. marts 2009 - 10:43 #3
hmm, actionscript skriver du. ( i flash? )
Kan du så ikke bruge Loadvars ?
altså be' flashen om at hente en værdi fra en php fil.
Avatar billede theblueman Nybegynder
26. marts 2009 - 07:19 #4
Jeg har fået travlt med ekstra arbejde men vender tilbage når jeg får afprøvet jeres forslag.

Tak for hjælpen indtil videre!

Vh Lars
Avatar billede theblueman Nybegynder
10. juli 2009 - 06:21 #5
Har endnu ikke fået afprøvet det men vender tilbage i løbet af de næste par måneder.

Vh Lars
Avatar billede theblueman Nybegynder
09. januar 2011 - 13:21 #6
Ikke aktuelt mere...