Avatar billede bruno1 Novice
23. marts 2009 - 22:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mange IP adresser - hos hvilken udbyder?

Jeg er interesseret i at kunne skifte min ip ofte, hvem kan jeg gøre det hos?

Jeg har indtil nu "kun" kunne få abonnementer hvor jeg har 5 stk dynamiske IP adresser. Dvs. jeg kan skifte min IP 5 gange (enten ved at spoofe MAC adressen eller ved faktisk at tilslutte 5 stk computere) og derefter kommer jeg i en "køle" periode på op til 3 timer hvor jeg ikke kan komme på nettet.

Igennem yousee er det muligt at skifte så ofte man vil men jeg har brug for at kunne dette via min telefon bredbåndsforbindelse og ikke via antenne kablet.

Håber i har nogle erfaringer i vil dele

Mvh.

Bruno
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2009 - 23:21 #1
Må man spørge hvorfor du er interesseret i at skifte ip ofte?
Avatar billede bruno1 Novice
23. marts 2009 - 23:30 #2
det er en længere historie men det er noget med at kunne differentierer nogle forskellige profiler på nogle hjemmesider og ikke se ud som om det kommer samme sted fra.

Kan godt se beskrivelsen lyder lidt skummel men der er ikke noget ulovligt eller uetisk blandet ind i det :-)
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2009 - 23:49 #3
Jeg spurgte, fordi der er visse individer i dette land, som tror at de kan bruge p2p som de vil uden fare for at kunne blive identificeret, når bare de skifter IP engang imellem. heh..! =) De individer ved ikke hvad en RADIUS log er, men lad nu det ligge, for det er jo ikke det du prøver.

Du kan evt prøve Hotspot Shield, men jeg er ikke sikker på at den skifter ekstern adresse hver gang man genforbinder. Har den ikke installeret ligenu, så kan ikke checke.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
24. marts 2009 - 00:04 #4
Det kan du kun hvis du har mange penge at kaste ud i det. Men man kan proxy'e sig ud af meget.
Avatar billede bruno1 Novice
24. marts 2009 - 00:24 #5
@strych9

Det er ikke til at hente film ol. med. Er godt klar over at uanset hvor mange gange jeg skifter IP så bliver det logget og de skal nok finde frem til en hvis de er opsat op det :-)

ang. Hotspot Shield så virker det ikke som om man får en ny IP hver gang man logger på men nærmere som om man bliver sendt igennem deres faste IP. Samtidigt skal de IP's jeg bruge også være danske.

@j_jorgensen

Hvordan kan man hvis man har mange penge?

Jeg syntes ikke de tilgængelige proxy'er man kan finde på div. sider er specielt trygge at sende vigtige data via og så har jeg også erfaringer med at det nærmest er umuligt at få stabile proxy'er med en ordentlig hastighed men hvis du har nogle råd så lytter jeg gerne!
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
24. marts 2009 - 11:17 #6
Man kan jo købe sig fra alt..så er det bare at hive fat i etellerandet hosting center eller ISP.

Vigtige data siger du... brug ssl?
Avatar billede palcom Nybegynder
19. maj 2009 - 20:40 #7
Det er muligt at have x antal ip'er ved TDC.
Dog er dette statisk faste ipadresser, og du vil også blive faktureret for dette.

Jeg kender ikke oprettelsesprisen for flere ip'er, men du betaler 995Kr for oprettelse af en enkelt statisk IP.

Med statiske ip'er vil dog ikke være muligt at få nye ipadresser, da dette kræver et stykke fysisk arbejde på centralen, og du vil derfor skulle betale for dette.
Avatar billede bruno1 Novice
10. juli 2009 - 17:59 #8
jeg er hoppet på mobilt bredbånd fra 3, de giver en en ny IP hver gang man logger på så det har løst mit problem.

Tak for hjælpen!