Avatar billede stagedk Nybegynder
23. marts 2009 - 20:31 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Sony Fladskærm. antenneudtag i stykker?

Hej eksperter. Jeg har lige sat et vægbeslag op til mit fjernsyn, JUMS :D.
så skulle jeg så smække mit antenne stik i hvilket gik godt nok.
så skulle jeg lige dreje fjernsynet og tsh.... ja, jeg tror antenneutaget har revet sig løst fra sine lodninger. jeg får uskarpe billeder med grus på, og ja. det er sku surt.
er der nogle der evt kan fortælle hvordan man måske kan forbedre signalet ?, eller om hvad en ca pris for at få sat et nyt antenne stik i koster?
Avatar billede enriko Nybegynder
23. marts 2009 - 23:38 #1
Hvordan du kan forbedre? den er lidt svært, den eneste rigtige løsning er at se om du kan sætte et nyt stik på eller lodde den eksisterende godt. Det her fejl dækkes ikke af garantien eller  forsikring  (tro jeg selv ikke) , du  skal  nok finde en elektronik man som mig :=)

Jeg har godt nok repareret crt tv for 4-5 år siden  men dagens fjernsyn, det flade,  er nok rimelig kompakt ,

hmm vil du have det lavet i en rigtig forretning så plejer timelønen være lidt dyrt .
Avatar billede stagedk Nybegynder
24. marts 2009 - 11:45 #2
Har lige snakket med elektronik centret som er tilknyttet fona.
de siger at en reprationspris ca vil ligge på mellem 500-800 kr.
hvor meget skal du have enriko :P ?
Avatar billede enriko Nybegynder
24. marts 2009 - 13:54 #3
hvis fona kan klare det for 500 kr  er det fint nok  , bare du ikke skal af med mere end det .

hvor meget jeg selv ville ?  det kommer nok an på hvor slemt det ser ud , om tvet skal skilles af , samt hvor du i landet bor, samt om jeg har tid til det

Der er altid 45-50 procent rabat hos mig , så kan du selv regne ud :)
Avatar billede stagedk Nybegynder
24. marts 2009 - 14:43 #4
Jeg bor i valby / kbh.
Jeg tror ikke det hele skal skilles ad :P, måske et deksel der skal skrues af.
Avatar billede enriko Nybegynder
24. marts 2009 - 17:32 #5
Har du mulighed for at tage nogle billeder og ligge dem herinde?

du kan bruge http://imageshack.us/ til uploade billederne
Avatar billede stagedk Nybegynder
24. marts 2009 - 21:10 #6
http://yfrog.com/0cdsc02396rytj
&
http://yfrog.com/44dsc02400j

Altså det er ikke noget man umiddelbart kan se. men man kan mærke at stikket er blevet løst i det.
Avatar billede enriko Nybegynder
24. marts 2009 - 23:47 #7
Der er ikke det stor at se på billederne hva :D

jeg ved ikke hvordan  det ser ud i sådan en fladskærm , de gamle crt tv havde en antenne tuner i  , som er ikke  er helt magen til dem på linket men tæt på , så hvis det der sidder i din fladskærm  er sådan en hel modul som sidder løst så kan det måske sættes eller skubbes til sin plads,

Du snakkede eller nævnte en panel som kunne skrues af eller en låg, for antenne stikket. er du sikker på det er muligt?måske kan du pille den af og tage et par billeder?

Når du tager  billeder så m å du gerne bruge macro indstillingen så du kan tage bileder af objekter der er nære :)
Avatar billede enriko Nybegynder
24. marts 2009 - 23:48 #8
Avatar billede stagedk Nybegynder
26. marts 2009 - 09:08 #9
altså jeg kunne ikke få dekslet af, men i rillerne virkede det som om selve antenne "boxen" var loddet fast på printkortet og ikke bare et der kunne sættes op igen
Avatar billede torbend Nybegynder
29. marts 2009 - 19:42 #10
Det lugter af at du har et dårligt antennekabel!
99.9999999 % af menneskeheden ved ikke hvordan skærmen skal monteres på et antenne kabel:
¨
På stikket er der en bøjle ( med 2 skruer der tvinger den ned)og en skrue ud for midten af dit stik!

Kablet et lavet af følgende materieler:
En yderkappe (det du ser yderst)
En flettet skærm (Evt. med nogle kobberflager lige under yderkappen)
En tyk kappe der omgiver den/de inderste tråde.

Den inderste tråd ved alle hvor skal hen - altså hen til midterskruen.

Den flettede skærm er stel og du skal trække den tilbage over yderkappen på dit kabel og spænde både skærm og yderkappe fast under stelbøjlen.

Den flettede skærm MÅ ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG røre inderlederen!!!

Den flettede skærm skal røre bøjlen med de to skruer og ALDRIG, ALDRIG ANDET.

Den lille tråd i midten Må heller ALDRIG, ALDRIG røre den flettede skærm!

Håber det hjalp!
Avatar billede torbend Nybegynder
29. marts 2009 - 19:44 #11
Det lugter af at du har et dårligt antennekabel!
99.9999999 % af menneskeheden ved ikke hvordan skærmen skal monteres på et antenne kabel:
¨
På stikket er der en bøjle ( med 2 skruer der tvinger den ned)og en skrue ud for midten af dit stik!

Kablet et lavet af følgende materieler:
En yderkappe (det du ser yderst)
En flettet skærm (Evt. med nogle kobberflager lige under yderkappen)
En tyk kappe der omgiver den/de inderste tråde.

Den inderste tråd ved alle hvor skal hen - altså hen til midterskruen.

Den flettede skærm er stel og du skal trække den tilbage over yderkappen på dit kabel og spænde både skærm og yderkappe fast under stelbøjlen.

Den flettede skærm MÅ ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG røre inderlederen!!!

Den flettede skærm skal røre bøjlen med de to skruer og ALDRIG, ALDRIG ANDET.

Den lille tråd i midten Må heller ALDRIG, ALDRIG røre den flettede skærm!

Håber det hjalp!
Avatar billede stagedk Nybegynder
30. marts 2009 - 12:09 #12
Hej torben d.
jeg går ud fra du ikke har læst tråden ordenligt siden du skriver en guide til at samle et antennekabel hvilket jeg sagtens kan finde ud af :-).
men.
1: kablet er fabrikslavet.
2: jeg havde perfekt billede indtil jeg rev antenneudtaget løst i fjernsynet :-).
ergo er det ikke noget med antennekablet da jeg havde perfekt billede før.
Avatar billede enriko Nybegynder
30. marts 2009 - 21:00 #13
Torben

Det er meget sødt af dig hjælpe til og  lave en god detaljeret montage-work , men det er desværre lidt skudt på siden af målet:D

Han har  ikke fejl på kablet , men derimod antenne stikket der sidder i fjernsynet der har dårlig forbindelse:D
Avatar billede torbend Nybegynder
08. april 2009 - 19:30 #14
Hej Enriko

Sorry den lange svar tid..

Hvis du har flæsket antenne-indgangen på dit TV i stykker skal det selvfølgelig laves af en elektronik-gut!

Her i Esbjerg bruger vi Hansen (Esbjerg Elektronik) der laver alt fra et lille print i en symaskine til en 8000W forstærker i din bil!

Brug sådan en mand medmindre du ved hvad en lodning, print, og stik er!

Vi kan ikke hjælpe dig hvis du ikke kender til det grundlæggende!
Avatar billede torbend Nybegynder
08. april 2009 - 19:33 #15
Har lige læst det hele igen!!!

Er det stikket i VÆGGEN eller stikket ind i TV'et ??????????????????
Avatar billede torbend Nybegynder
08. april 2009 - 19:38 #16
Hvis det er det dumme stik i væggen skrider du bare i Harald Nyborg og køber et nyt til 89,-
Hvor svært er det?
Husk at der er sløjfe og slutudtag til rådighed.
Køb en sløjfeudtag hvis du har 2 (to) antennekabler i udtaget. Et slutudtag har kun et kabel!
Avatar billede torbend Nybegynder
08. april 2009 - 19:43 #17
Et lille fif vi elinstallatører altid bruger:

Lav en lille dylf, rinkel, snoning, drejom eller hvad de kaldes på ledningen og giv den en binder (strips) bagved apperaturet.
Så forhindrer du at arrige vridninger splitter lortet ad!
Avatar billede enriko Nybegynder
13. april 2009 - 23:36 #18
Torbend, sødt at du vil hjælpe og sødt af dig læse inlægget en gang mere for at du kunne forstå det helt korrekt, Men du har været lidt for hurtig igen :) om igen med læse :D

vedkommende har ødelagt stikket der sidder bag på tv`et . Et stik i væggen er ikke noget problem.

stagedk

vi må kigge på det på et tidspunkt
Avatar billede stagedk Nybegynder
16. april 2009 - 14:01 #19
Torbend. jeg er selv halvuddannet elektriker så har hørt om alt med fletning osv. men igen. det er antenne udtaget i mit fjernsyn der er i stykker. jo jeg kan sagtens finde ud af at lodde osv, men jeg har sku ikke nosser til selv at gøre det :D.
Avatar billede stagedk Nybegynder
16. november 2009 - 00:34 #20
Undskyld jeg havde glemt alt om denne tråd, det viste sig sjovt nok at Torbend havde ret. det var bare antennekablet