Avatar billede bad24 Nybegynder
23. marts 2009 - 19:00 Der er 17 kommentarer

Ombytning af vare under garanti?

Mit elskede MSI 8600 GT 256MB DDR3 grafikkort stod af her for nogen tid siden, dog stadig under garanti.

Nu har jeg hørt fra butikken af kortet er defekt, men de sælger desværre ikke min model mere. De gav mig dog et alternativ MSI GeForce 9500GT 512MB DDR2 ram. Hvor mit gamle var med DDR3 ram, som jo er noget hurtigere.

Prisen er nu heller ikke den samme, eftersom jeg gav 569 kr for mit og det kort de vil sende mig kun koster 519 kr.

Men har jeg ikke ret til at få et kort i samme prisklasse, for mister 50 kr bare på kortet og 110 kr i fragt og emballage. Så er der jo ikke meget at hente...
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2009 - 19:10 #1
Jeg er nu temmelig sikker på, at fragt og emballage" er sælgers problem
Avatar billede bad24 Nybegynder
23. marts 2009 - 19:17 #2
Er jeg nu også,

Men i mailen har en sælger/kundeservice medarbejder skrevet, jeg citere:
"Hvis du siger ja til dette sender jeg dig det med det samme, dog lige med det men at så vil din fragt ikke blive krediteret."

Det er jeg nu ikke sikker på de må, jo ikke mit problem at kortet er udgået fra deres sortiment.

Men nu også stadig de 50 kr forskel i pris på mit og det kort de prøver at give mig, det er jo også penge...
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2009 - 19:26 #3
Prisen kan du ikke operere med, fordi priserne svinger på de
samme produkter. MEN, forretningen er forpligtiget til at erstatte
dit kort, med et, som ikke er ringere. Hvis det kort de så har, er
dyre, er det ikke dit problem. Desuden er jeg enig i, at fragten
skal betales af sælger, når det er under garantien.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2009 - 20:09 #4
9500GT er ikke godt nok - 9600GT er afløser for dette kort.
Avatar billede bad24 Nybegynder
23. marts 2009 - 20:24 #5
Ja, selvom 9600GT kortet nok ligger nærmere 8600GTS og 8800GT kortende. Men eftersom mit 8600GT kort var overclocked fra MSI fra 540 til 580 MHz, var det jo bedre end de almindelige 8600gt og performancemæssigt tættere på 8600GTS end 8600GT.

Jeg vil jo ikke gerne have et kort der er en smule ringere end det jeg havde i forvejen
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2009 - 20:30 #6
Overclocked. Hvis du selv har gjort det, så gælder garantien
vist slet ikke.
Avatar billede bad24 Nybegynder
23. marts 2009 - 20:37 #7
Off-line, kortet blev solgt sådan i sin tid. Det var MSI der selv stod for at OC'e kortet (altså producenten) Så garanti gælder jo, men som jeg sagde så er mit kort jo bedre end de almindelige 8600GT, jeg ved dog bare ikke hvad jeg kan stille af krav. Tests viser at mit gamle kort er 3 fps hurtigere i F.E.A.R ved højeste indstillinger, men selvfølgelig ikke samme computer testende er udført på.

Men hvad kan jeg stille af krav ?
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2009 - 20:48 #8
OK, blev bare bekymret for, at du havde ødelagt garantien.

Kravet må da være et andet DDR3 kort, som er lige så godt,
som det du havde - intet mindre. Og du skal ikke betale en
mulig difference. For garanti er garanti -sådan!
Avatar billede bad24 Nybegynder
23. marts 2009 - 21:02 #9
Yeps,

Jeg faldt også lige over denne side:
http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=574&card2=513

Og hvis jeg ændre clock og ram hastighed på mit og det kort de prøver at give mig, så er det eneste punkt flops mit taber i.
Se billede:
http://farm4.static.flickr.com/3435/3380253914_4a408a7af4_o.jpg
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2009 - 21:10 #10
Jeg er sikker på, at stigers bedre kan vurdere de forskellige
kort end jeg kan. Så du må have ham på banen igen.
Avatar billede stagedk Nybegynder
23. marts 2009 - 21:15 #11
Nej. forbrugerloven siger AT. der skal tilbydes et produkt med de samme specifikationer som køber har. om prisen er 1000 kr dyrere eller billigere kan du ikke gøre noget ved. dog siger de også at dit produkt mister (mener det er 5%) i værdi hvert år.
Avatar billede bad24 Nybegynder
23. marts 2009 - 21:16 #12
Jeg er nu heller ikke helt "grøn" på området :)

Men FLOPS skulle ikke have den store betydning i spil, da det er CPU'en der står får de fleste udregninger.

Men jeg må se hvad de siger til den med fragt, og så må jeg forklare dem at det kort de fik ind faktisk er bedre end det kort de prøver at give mig :)
Avatar billede bad24 Nybegynder
23. marts 2009 - 21:26 #13
Okay. Kortet er dog endnu ikke et år :) Må se hvad de siger i morgen
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2009 - 22:05 #14
Forbrugerloven garanterer at forbrugeren ikke kan blive ringere stillet med en ny vare - dvs. den nye vare må ikke være ringere end den der skal byttes.
Men da 8600GT kortet er EOL (End Of Life = død) kan han ikke få dette kort igen.
Der er så slet en udvikling indenfor mainstream / mid-range grafikkort, så den korrekte erstatning er 9500GT der er den direkte afløser, selv om det kort faktisk er billigere.
Men fragt kan du under ingen omstændigheder komme til at at betale!!!

Beklager tidligere kommentar :)
Avatar billede off-line Nybegynder
05. april 2009 - 15:23 #15
Hvad blev det til?
Avatar billede bad24 Nybegynder
05. april 2009 - 15:27 #16
Jeg fik mine penge tilbage :) Dog kun "dagspris på kortet og kun fragt, ikke emballage.

Men er alligevel tilfreds :)
Avatar billede off-line Nybegynder
05. april 2009 - 15:33 #17
OK.