Mit elskede MSI 8600 GT 256MB DDR3 grafikkort stod af her for nogen tid siden, dog stadig under garanti.
Nu har jeg hørt fra butikken af kortet er defekt, men de sælger desværre ikke min model mere. De gav mig dog et alternativ MSI GeForce 9500GT 512MB DDR2 ram. Hvor mit gamle var med DDR3 ram, som jo er noget hurtigere.
Prisen er nu heller ikke den samme, eftersom jeg gav 569 kr for mit og det kort de vil sende mig kun koster 519 kr.
Men har jeg ikke ret til at få et kort i samme prisklasse, for mister 50 kr bare på kortet og 110 kr i fragt og emballage. Så er der jo ikke meget at hente...
Men i mailen har en sælger/kundeservice medarbejder skrevet, jeg citere: "Hvis du siger ja til dette sender jeg dig det med det samme, dog lige med det men at så vil din fragt ikke blive krediteret."
Det er jeg nu ikke sikker på de må, jo ikke mit problem at kortet er udgået fra deres sortiment.
Men nu også stadig de 50 kr forskel i pris på mit og det kort de prøver at give mig, det er jo også penge...
Prisen kan du ikke operere med, fordi priserne svinger på de samme produkter. MEN, forretningen er forpligtiget til at erstatte dit kort, med et, som ikke er ringere. Hvis det kort de så har, er dyre, er det ikke dit problem. Desuden er jeg enig i, at fragten skal betales af sælger, når det er under garantien.
Ja, selvom 9600GT kortet nok ligger nærmere 8600GTS og 8800GT kortende. Men eftersom mit 8600GT kort var overclocked fra MSI fra 540 til 580 MHz, var det jo bedre end de almindelige 8600gt og performancemæssigt tættere på 8600GTS end 8600GT.
Jeg vil jo ikke gerne have et kort der er en smule ringere end det jeg havde i forvejen
Off-line, kortet blev solgt sådan i sin tid. Det var MSI der selv stod for at OC'e kortet (altså producenten) Så garanti gælder jo, men som jeg sagde så er mit kort jo bedre end de almindelige 8600GT, jeg ved dog bare ikke hvad jeg kan stille af krav. Tests viser at mit gamle kort er 3 fps hurtigere i F.E.A.R ved højeste indstillinger, men selvfølgelig ikke samme computer testende er udført på.
OK, blev bare bekymret for, at du havde ødelagt garantien.
Kravet må da være et andet DDR3 kort, som er lige så godt, som det du havde - intet mindre. Og du skal ikke betale en mulig difference. For garanti er garanti -sådan!
Nej. forbrugerloven siger AT. der skal tilbydes et produkt med de samme specifikationer som køber har. om prisen er 1000 kr dyrere eller billigere kan du ikke gøre noget ved. dog siger de også at dit produkt mister (mener det er 5%) i værdi hvert år.
Forbrugerloven garanterer at forbrugeren ikke kan blive ringere stillet med en ny vare - dvs. den nye vare må ikke være ringere end den der skal byttes. Men da 8600GT kortet er EOL (End Of Life = død) kan han ikke få dette kort igen. Der er så slet en udvikling indenfor mainstream / mid-range grafikkort, så den korrekte erstatning er 9500GT der er den direkte afløser, selv om det kort faktisk er billigere. Men fragt kan du under ingen omstændigheder komme til at at betale!!!
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.