Avatar billede pslind Nybegynder
23. marts 2009 - 14:07 Der er 3 kommentarer

Logge ind på min pc fra work?

Hej,

Jeg prøvede fra arbejde at connecte til min PC hvor RealVNC er installeret. Jeg har brugt det før uden problemer, men min firewall valgte at blokere min arbejds ip (hvor jeg sidder og skriver fra nu). Jeg tænkte så, kan jeg på nogen måde logge ind på min PC med administrator kontoen så jeg kan dræbe firewall processen?

Jeg har googlet lidt på det uden held.

Hvordan connecter hackere til xp maskiner hvor der tit ingen administrator password er? Jeg synes det virker meget svært OVERHOVEDET at connecte til maskinen.

Det skal siges at telnet, og alle de andre "farlige" services er slået fra. Men noget "windows logon" agtigt må jo køre på maskinen?
Avatar billede Martinius Nybegynder
23. marts 2009 - 23:37 #1
Først og fremmest skal jeg lige høre har du din pc til at stå direkte på internettet ? for hvis du har en router imellem, skal den jo lige konfigureres til at lade portene til de services du vil bruge udefra igennem.

En hacker kommer som regel i dag ikke udefra, og ind, men inde fra og ud, forstået på den måde at han får dig til at downloade eller køre et program, som så installerer sig på din computer og derefter kobler sig på en af hackerens servere, og derfra kan han så styre din pc.

Mvh

Martin
Avatar billede pslind Nybegynder
24. marts 2009 - 09:42 #2
Ja den er på uden router (stod af for længe siden).
Avatar billede pslind Nybegynder
24. marts 2009 - 09:43 #3
Kan det passe at man ikke kan redigere sine indlæg?

Nå men, glemte at nævne at jeg lige har prøvet igen, og nu får jeg connection refused med en 10060 error code.