Avatar billede Mikkel34v Nybegynder
23. marts 2009 - 13:07 Der er 5 kommentarer

forskel på single gigabit ethernet eller double gigabit ethernet? (lan-porte)?

Hej.

Jeg kan ikke finde ud af på nettet om der er forskel på 1 lanport eller 2 lanporte. Mit spørgsmål er om der er forskel på hastigheden af internettet når man bare surfer rundt, og tager hastighedstest? er 2 porte hurtigere end 1 port?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
23. marts 2009 - 13:33 #1
Nej, det giver ikke mening.
Avatar billede Mikkel34v Nybegynder
25. marts 2009 - 22:49 #2
Du forstår det nok bare ikke
Avatar billede ahave Nybegynder
25. marts 2009 - 23:45 #3
Mikkel34v

Du mangler en del informationer, for at dit spørgsmål giver mening.

Hvis du trunker 2 porte på din LAN switch kan det give en højere hastighed. Men jeg vil nok støtte j_jorgensen's kommentar.

/ahave
Avatar billede unholy_style Nybegynder
01. april 2009 - 15:07 #4
Der findes forskellige teknikker som gør man kan "bundle" 2 eller flere ethernet porte og derved opnå højere hastighed.

I Ciscos verden hedder dette Etherchannel.

Men hvis de ikke er bundlet og der blot er koblet 2 porte mod 2 porte i en ny switch vil det jo lave et loop, hvis det ikke er implemteret features som Spanning-Tree... Her vil det sekundær link bruges som failover og ikke øge hastigheden
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
22. november 2009 - 14:55 #5
Hvad skete der med den her?