Avatar billede timmwillum Nybegynder
22. marts 2009 - 21:02 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

iTunes - kopiere sange fra en pc til mac

De herrer eksperter

Så der den glade nye ejer af en mac på banen igen. Nu har jeg så en udfordring med at få iTunes over fra min gamle pc til min nye iMac. Jeg vil jo gerne kopiere/eksportere de sange, jeg har købt på iTunes på min pc over på iTunes på min iMac. But how?

Jeg har prøvet at eksportere bibliotek, hvilket går fint. Men hvordan jeg så importerer det igen i iTunes på iMac er ganske umuligt at finde ud af. Hjælpefunktionen er heller ikke til meget hjælp.

Nogen som kan fortælle mig lidt om iTunes og kopiering af sange fra en pc til mac (eller for den sags skyld fra pc til pc hhv. mac til mac ... for det er vel samme udfordring).

VH
Avatar billede macintosse Nybegynder
22. marts 2009 - 21:16 #2
Velkommen og tillykke med din mac.

Vælg i iTunes, Menuen Arkiv ->Bibliotek -> Importer spilleliste, det bør virke, dog ikke med de sange som du har købt i iTunes, de er låst til den maskine som har købt dem ;-(
Det kan vist omgåes, hvis du har det rette software.
Avatar billede egonspock Seniormester
22. marts 2009 - 21:44 #3
Lige en oplysning: de sange man køber i almindeligt iTunes-DRM-format (ikke i iTunes Plus, som koster lidt mere men er DRM-fri og er kodet i 256 kbps AAC) kan afspilles på 5 maskiner, og man kan autorisere og deautorisere maskinerne under Butik-menuen på hver maskine i iTunes.

http://www.apple.com/dk/itunes/features/#purchasing
Avatar billede timmwillum Nybegynder
22. marts 2009 - 22:11 #4
egonspock: Kan du ikke lige uddybe det ...

Mine sange er købt i et almindeligt iTunes program. Siger du så at jeg skal autorisere den nye maskine (altså iMac'en) for at få adgang til sangene? Og får jeg så adgang til dem via iTunes online eller skal jeg selv eksportere og importere ... og hvordan gør jeg så det (hvad enten det er det ene eller andet?
Avatar billede egonspock Seniormester
22. marts 2009 - 22:30 #5
Du skal selv flytte sangene fra den PC til Mac, men det er vigtigt at du får autoriseret maskinen i Butiks-menuen. Der er ikke mulighed for at gen-downloade sange.

Du kan evt. bede iTunes på din PC om at lave en backup af dine sange via Arkiv->bibliotek og så indlæse det ved at gå i samme menu, men når du har valgt sikkerhedskopier, så trykke på gendan-knappen. Jeg er ikke helt sikker på om det virker, da det ikke er en øvelse jeg har prøvet. Ellers er Lifehacker-knebet nok også ok, men lidt omstændeligt.
Avatar billede timmwillum Nybegynder
23. marts 2009 - 20:31 #6
Tak ... det prøver jeg ...
Avatar billede thimp Nybegynder
25. marts 2009 - 15:09 #7
Hej

Jeg har ikke læst alle ovenstående svar, men der er sandsynligvis hjælp at hente på denne hjemmeside som jeg selv bruger en hel del.

Overskriften lyder "How Do I Transfer Music from My PC to My Mac?" og kan derfor nok hjælpe dig. Hjemmesiden er:

http://www.myfirstmac.com/index.php/mac/articles/how-do-i-transfer-my-music

Venligst

Thim
Avatar billede timmwillum Nybegynder
01. april 2009 - 21:07 #8
Hej igen

En kort opfølgning. Jeg har prøvet alle anbefalinger uden særlig held i sprøjten. Faktisk var jeg ved helt at give op og se i øjnene, at de ca. 30 sange, som jeg havde købt via iTunes på min PC, nok var "tabt" i cyberspace.

Men som jeg efterhånden har oplevet et par gange med Mac og Mac-programmer, så viste løsningen  sig at være så simpel, at det simpelthen aldrig har strejfet mig. Jeg gjorde simpelthen det, at jeg gik i min iTunes spilleliste med "Indkøb" ... så trak jeg alle sangene med musen over på en usb. Og derefter usb i iMac og trække sangene ind i iTunes der ... VUPTI.

Tak for alle de gode råd trods alt ... synes lige at jeg ville poste ovenstående så andre kan bruge den erfaring også.