Avatar billede flamber Nybegynder
22. marts 2009 - 20:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installation af programmer, som kræver Vista

Hej,

Jeg har prøvet at være sød mod Vista, men jeg kan simpelthen ikke klare det.

Nu har jeg downgraded til XP, men der er nogle programmer/drivers, som under installation siger, at de skal have Vista.

Er der nogen måder til at omgå dette?

Producenten, Toshiba, har ikke udgivet programmerne/driverne til XP, da de mener at fremtiden er Vista.

Håber I har nogle tricks i ærmet :)
Avatar billede b-and Novice
22. marts 2009 - 20:44 #1
Uden XP drivere - ingen brugbar XP, og så er den faktisk ikke længer … sorry…
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
22. marts 2009 - 20:45 #2
Hvilken Computer ? (Toshiba???)..

Hvilken problemer havde du i Vista ?
Avatar billede flamber Nybegynder
22. marts 2009 - 20:49 #3
Jeg siger ikke at driverne fejler, jeg siger at installationerne kræver Vista, men jeg har fået alt andet til at fungere.

Det er en Toshiba R400 (PP40E tror jeg modellen hedder).

Vista bruger 2 minutter på at starte, benytter konstant 5% CPU, høj HD-aktivitet og er vanvittig sløv.
Min specielle XP starter på 15 sekunder og er snappy.
22. marts 2009 - 20:50 #4
... Helt enig ... det 'problem' har jeg læst/oplevet mange gange ...

Altså Check for driverpakker mm. til din fine nye Hardware FØR du 'downgrader' til XP ...

Såååå - på med Vista igen... *S*

Tips:
http://www.pcworld.dk/art/9234?page=1
http://www.vistaguide.dk/
Avatar billede flamber Nybegynder
22. marts 2009 - 20:56 #5
Det var sgu ærgerligt.

Jeg ville næsten vædde med, at programmerne kørte og driverne spillede, hvis de ikke lavede dette installer-check.

Jeg har allerede prøvet at få Vista til at ligne XP. Det er også gået nogenlunde, men der er jo stadig dette problem:
"Vista bruger 2 minutter på at starte, benytter konstant 5% CPU, høj HD-aktivitet og er generelt sløv."
Avatar billede flamber Nybegynder
23. marts 2009 - 17:58 #6
Har prøvet at lege med Universal Extractor, men uden held, så tilbage til Vista (desværre).