Avatar billede og54 Nybegynder
22. marts 2009 - 13:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nogle websider loader langsomt

Nogle websider, fx danske netaviser, loader ekstremt langsomt (minutter), mens andre kører normalt.
Problemet er på computeren (hvis jeg flytter til andet net, flytter problemet med).
Skyldes ikke browser (problemet er der med både IE (8.0), Firebox og Opera). Skyldes ikke antivirus (AVG) eller (windows) firewall. Hjælper ikke at starte i safemode. Kørt bitdefender og regcleaner uden resultat.
Jeg har ikke flere ideer, har I?
22. marts 2009 - 14:15 #1
Generelt - skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, ... , ... ?
Avatar billede og54 Nybegynder
22. marts 2009 - 15:36 #2
Xp/SP3, sorry.
22. marts 2009 - 16:09 #3
Du kunne gennemføre denne procedure ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede og54 Nybegynder
22. marts 2009 - 21:20 #4
Hej karise_larry

Ja - så er det lille problem klaret...

CCleaner fandt en del at rydde op i, men det havde ikke den ønskede effekt.

Malawarebytes fandt ingenting.

Hijackthis lavede en logfil, men brokkede sig over at der var highjacked domains i c:\windows\system32\drivers\etc\hosts, så jeg slettede filen, hvilket løste alle problemer. Der var i kilometervis af domæner fra samme ip i den fil, og det må være det der tog tid at læse igennem hver gang. Jeg fik ikke gemt en kopi af hosts, men det forekom mig at der stod adserver et eller andet sted, og det kan forklare hvorfor det især var de danske netaviser, der tog tid, for de bruger en eller anden adserver til at fylde deres annoncer ud med.

Jeg troede hosts gendannede sig, men det gjorde den ikke, så for god ordens skyld lavede jeg en ny, stærkt forkortet udgave som kun indeholder
127.0.0.1     localhost
127.0.0.1     localhost.localdomain

Så - tusind tak.

Husk at poste et svar så jeg kan give dig dine points!
22. marts 2009 - 21:49 #5
Ping...
(Læg selv et [svar] og la' os alle dele...)
Avatar billede og54 Nybegynder
23. marts 2009 - 00:44 #6
Arh - dem fortjener du vist rigeligt; det har irriteret længe!
Tusind tak igen.
Avatar billede Schmidter Nybegynder
23. marts 2009 - 01:49 #7
Du kunne også vælge at geninstallere windows. Altså formatere hele computeren. Husk dog at tage backup af de ting du vil gemme, da alt på computeren bliver slettet. Geninstaller så windows og hent alle de fornødne opdateringer fra windows.

Hvor hurtig er din internet forbindelse, det kan jo også have meget at sige! :) Dog skulle der med de fleste forbindelser nu til dags ikke være flere minutters ventetid med at hente en netavis ned, men hvis du har en dårlig forbindelse via noget trådløst netværk, eller din internet forbindelse er meget langsom eller en del af begge ting, kan det også skyyldes dette :)

Bare skriv til mig hvis du har yderligere spørgsmål, så vil jeg se om jeg kan svare! :)