Avatar billede RasmusS Praktikant
21. marts 2009 - 00:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Macbook Pro - mangler et kabel for at overføre signal til TV?

Hej Alle!! Jeg mangler et kabel til at få signalet fra min MacBook Pro over på mit TV gennem SVHS/Mini-Scart, hvilket kabel skal jeg købe?? Kan i give mig et link, eller sige mig hvad jeg skal søge på på edbpriser.dk?? På forhånd TAK :-)

mvh Rasmus
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
21. marts 2009 - 01:17 #1
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
21. marts 2009 - 01:18 #2
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
21. marts 2009 - 01:19 #3
skide irreterende at man ikke kan redigére et indlæg.
Avatar billede RasmusS Praktikant
21. marts 2009 - 02:11 #4
Hey tak for hurtigt svar og tak for hjælpen - præcis hvad jeg skulle bruge... 100 Point ind over til din konto :-)
Avatar billede RasmusS Praktikant
21. marts 2009 - 02:18 #5
Sorry, men lige lidt tid siden sidst at jeg har været aktiv her på sitet. Kan du lige fortælle mig hvordan jeg lukker tråden for flere svar og giver dig point også ?!? TAK :-)
Avatar billede RasmusS Praktikant
21. marts 2009 - 02:19 #6
ahh!! du skal ikke give en "kommentar", men derimod "svare" mig. Gør det, hvis du vil have Point!
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
21. marts 2009 - 12:22 #7
mit første indlæg var også et svar :)
Avatar billede aners Nybegynder
21. marts 2009 - 14:47 #8
Det er sguda ikke sådan en han skal have - den der konverterer DVI til SVHS/Composite.

Der er INGEN DVI-port i en MBP. For at bruge den der, skal der ydermere tilsluttes en adapter til Apples proprietære skærmstik.
Avatar billede RasmusS Praktikant
21. marts 2009 - 18:29 #9
Hey! Hvad er det så jeg skal have fingrene i efter din mening ??? fortæl endelig?
Avatar billede RasmusS Praktikant
21. marts 2009 - 18:33 #10
Hey! Hvad er det så jeg skal have fingrene i efter din mening ??? fortæl endelig?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
24. marts 2009 - 22:49 #11
jeg tror det han prøver at sige er at der på de nye modeller af macbook pro ikke er nogen dvi port, som der var på de tidligere modeller.
Apple har valgt at skifte til en ny skærmport som er mindre og har en højere båndbredde, det er korrekt at så ville sådan en adapter som den jeg linkede til

http://store.apple.com/dk/product/M9267G/A?fnode=MTY1NDA5OQ&mco=MjE0NTg4NQ

ikke fungere, det havde jeg selvfølgelig også overvejet, men da du ikke nævnede noget om hvor gammel den var, gik jeg udfra at du havde en tidligere model.

den tidligere model ser sådan her ud

http://api.ning.com/files/fAcYbIAnY2RHHXi7Vbim7IYcHODAgLbk6tEf*VnEAs31IgWs-iye0mrtnhup6prPQDYPGHhHjlmJ3WlFpXlLQysZuw*1NvAt/MacBookPro.jpg

og den nye model ser sådan her ud.

http://paulstamatiou.com/wp-content/uploads/2008/10/new_macbookpro_booting_1200.jpg

det er meget nemt at se forskel, og har du den nyere model, så har apple ikke lavet noget kabel til s/vhs og komposit.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
24. marts 2009 - 22:57 #12
den port aners siger der ikke er på en macbook pro, er porten til højre på billedet.

http://blog.800hightech.com/wp-content/uploads/2007/04/mac-book-pro-right-side-notebook.jpg

og her igen på de nye modeller, der ses skærmporten til venstre for lyd indgangen.

http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1210/store.apple.com/Catalog/dk/Images/macbookpro/img/gallery-big-03.jpg
Avatar billede RasmusS Praktikant
24. marts 2009 - 23:46 #13
Hej Tordenfusk
Jeg har fået meget præcis svar på hvad jeg skal bruge nu! Jeg er slet ikke i tvivl om noget, mange tak for hjælpen. Point er givet!
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
25. marts 2009 - 12:37 #14
det var så lidt.