Avatar billede zeacon Nybegynder
20. marts 2009 - 14:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke skifte fra Vista til XP ?

Hej eksperter.

Jeg har haft installeret vista på min bærbar computer hvor jeg før havde windows xp. Men nu da jeg er blevet træt af vista og vil tilbage til xp, vil den ikke.

Efter formateringen når den skal til at kopiere filer fra cd-rom'en melder den fejl ved mere end 10 filer, og det er ellers nøjagtig samme windows og computer som den har ligget på før. Har prøvet med en ny cd'rom men det virker stadig ikke.

Kan i hjælpe, vil meget gerne tilbage til XP ?
20. marts 2009 - 14:28 #1
((Hvorfor tilbage til det gamle XP *S* ?))
20. marts 2009 - 14:29 #2
... vælger du "Nedlæg partion" -> "Opret partion" -> "Fuld formatering" ?
Avatar billede zeacon Nybegynder
20. marts 2009 - 14:34 #3
Jeg sletter partitionen og vælger NTFS fuld formatering ikke, NTFS hurtig.

Jeg kan ikke lide Vista derfor :)
Avatar billede off-line Nybegynder
20. marts 2009 - 14:53 #4
Hvad er det for en harddisk, måske skal du sætte ACHI til i bios?
Måske skal du også prøve at sætte bios til Default? Før Install.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. marts 2009 - 14:54 #5
Ps. dine kommentarer skal du ikke lægge som svar:)
Avatar billede off-line Nybegynder
20. marts 2009 - 15:20 #6
Selv om det ikke er den bærbare du har, er der måske noget
du kan bruge?
ftp://ftp.zepto.dk/Notebooks/Discontinued_Models/Znote3215W/XP_Install_3215W_DK.pdf
Avatar billede zeacon Nybegynder
20. marts 2009 - 15:27 #7
Det er ikke det off-line. har lige været inde og tjekke det. Har heller ikke lavet noget om fra sidst jeg har prøvet.

Jeg har en IBM T60 hvis det hjælper
Avatar billede off-line Nybegynder
20. marts 2009 - 17:09 #8
Når winCDén er i orden og bios står som den skal, kan der vel
kun være een mulighed tilbage, disken.
Du har slettet partitionen og formateret, OK.
Men spørgsmplet er alligevel, om disken er helt ren. Jeg vil
foreslå, at du renser den med "Killdisk"
http://helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede RUDOLF3 Nybegynder
20. marts 2009 - 21:27 #9
KAN FULDT UD FORSTÅ DIG HAR DET PÅ SAMME MÅDE XP STYRE STADIG BEDST EFTER MIN MENEING OGSÅ
Avatar billede Jensen DK Novice
21. marts 2009 - 07:33 #10
Det er muligt at du kan løse installationer med denne mulighed.
Prøv at gå i BIOS og se om der står AHCI under menuen "Advanced" hvis der er, så prøv at disable den, så vil XP skiven finde harddisken, hvis du har mindst SP2 installeret
Avatar billede off-line Nybegynder
21. marts 2009 - 13:36 #11
silbidor - zeacon  skriver, at det er prøvet efter at have læst denne: off-line 20. marts 2009 kl. 15:20:36. Se hans kommentar
lige under min:)
Avatar billede Jensen DK Novice
21. marts 2009 - 14:16 #12
off!du skriver dette,Hvad er det for en harddisk, måske skal du sætte ACHI til i bios? det er det modsatte jeg skriver.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. marts 2009 - 14:23 #13
Jeg skulle nok have nævnt, at det var dette link, somzeacon læste.
ftp://ftp.zepto.dk/Notebooks/Discontinued_Models/Znote3215W/XP_Install_3215W_DK.pdf
Og derefter afprøvede uden held.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. marts 2009 - 16:28 #14
zeacon fand du ud af noget?
Avatar billede zeacon Nybegynder
24. februar 2010 - 16:15 #15
Undskylder jeg ikke har fået svaret, jeg tog harddisken over i en anden computer og formaterede den, og da jeg satte den tilbage i virkede det, ved ikke hvorfor men det gjorde det, men mange tak for indsatsen. GOD DAG