Avatar billede cyberman2006 Nybegynder
20. marts 2009 - 11:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stofa kabel Modem eller min Router?

jeg har meget irriterende problem med min internetforbindelse.
Den forsvinder bare pludselig og kommer tilbage kun , når jeg
genstarter Modem.Routeren har kabel forbindelse tin en stationær
og trådløst til en bærbar.Alle lampene lyer og blinker som de skal,routeren får tildelt ip adresse og den også tildeler ip adresse til computere, så hvor ligger fejlen henne,Modem,router eller er det, stofa der driller.
kabel Modem er cisco EPC3000 og routeren er D-link-DIR-615.
Avatar billede aners Nybegynder
20. marts 2009 - 19:36 #1
Benytter Stofanet sig af PPPoE? I så tilfælde, er "dialeren" typisk sat op til at droppe forbindelsen efter f.eks. 30 minutters inaktivitet - prøv at se om du kan ændre idle settings (hvis det altså er en PPP-forb.)
Avatar billede cyberman2006 Nybegynder
21. marts 2009 - 10:39 #2
Nej, stofa benytter ikke PPPoE
Avatar billede stagedk Nybegynder
22. marts 2009 - 20:34 #3
ville nok prøve udlukkelses metoden.
prøv istedet for at trække igennem routeren først. så træk direkte fra modemmet til din pc..
gør den det stadig skulle du måske stille stofa det samme spørgsmål :)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. marts 2009 - 02:55 #4
Jeg har selv haft Stofanet, og jeg er næsten 100% sikker på at det er modemet fra Stofa den er gal med.

ring til dem og forlang at få et andet modem. Det gjorde jeg, og hvis ikke det var fordi vi flyttede til Færøerne, havde jeg kunne hente et nyt i deres forretning.

Det er jeg sikker på vil hjælpe dig, for jeg har oplevet præcis det samme scenarie som dig.. Pludselig virker det ikke.. genstarte modem, er på igen. Det er voldsomt irriterende.

Så - ring til dem!
Avatar billede cyberman2006 Nybegynder
26. marts 2009 - 18:24 #5
lukker, det er modem, der driller.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
26. marts 2009 - 20:25 #6
tænkte jeg nok... tak for point.