Avatar billede mingodk Nybegynder
19. marts 2009 - 22:02 Der er 11 kommentarer

Stort problem på Vista

Hej til alle de kloge mennesker her på eksperten....  håber der er nogle som kan vise mig de vise sten =:o)

Da jeg ikke selv er til vista, men kun XP, så håber jeg at der hjælp at hendte.

Har en bekendt som er ejer af en Acer 5315 med Vista Home
( præinstalleret ) denne ejer har haft en ( som bestemt ikke ved en pind om hvad man gør og ikke gør ) denne person har lavet et eller andet som bevirker følgende forløb.

Ved opstart af pc. påbegyndes opstart, ( den grønne dims, som køre fra venstre til højre ) har haft den til at køre i 30 min. uden resultat, til tider kommer der en blå skærm frem med noget info, som ikke kan læses da det kun er fremme i ca. 3 sek. men også kendt fra XP. hvor det plejer at være galt med driver eller hardware problemer.
Har også forsøgt med at bruge F8 tasten med de muligheder der er. Har også forsøgt med tasten F3. alt med samme resultat, ingen mulighed for komunikation med systemt.
Da jeg har forsøgt at starte pc. i fejlsikeret tilstand, påbegynder den at indlæse, men den stopper hver gang i området
\windows\system32\Drivers\avgrkx86.sys ( det er den sidste linje der er fremme på skærmen ).
Er der nogle som kan give mig lidt hjælp til dette problem, jeg vil værer ked af at skulle til at formatere hd, da der pt. er nogle meget vigtige data på den, og ejer ved ikke om de data ligger på C. drevet eller om de er gemt et andet drev.

Håber der er lys i mørket =:o)

På forhånd tak
//  Flemming
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. marts 2009 - 22:08 #1
Det lyder som en repair, hvilket kræver en installations CD eller en rescue CD. Og kender jeg MS ret, så skal det være den installations CD som systemet blev installeret med eller en rescue CD fra systemet. Du kan være heldig at der medfuldte en Rescue cd der bla anvender en skjult partition hvor maskinens drivere ligger, ellers er det hårdt arbejde og forfra med installation når du har fundet alle driverne
Avatar billede sanderjensen Nybegynder
19. marts 2009 - 22:14 #2
Kaspersky Rescue CD kan bruges, hvis du slet ikke kan komme ind i Windows, eller hvis du ikke kan få installeret andre værktøjer. Du kan brænde den ISO-fil, du henter fra Kaspersky og derefter starte computeren fra CD'en.

Hent ISO-filen herfra:
http://ftp.kaspersky.com/devbuilds/RescueDisk/

Download den f.eks. til Skrivebordet på en velfungerende pc, så ISO-filen er let at finde, når du er færdig med at downloade den. Den fylder ca. 100 MB, så det tager nogen tid.

Dobbelt-klik på den downloadede fil. Nu skulle dit brænderprogram gerne starte op og klare brændingen. Du skal bruge en tom cd til at brænde på.

Når cd'en er færdig, kan du tage den ud og lægge den i din problem-computer.

Genstart maskinen. Nu skulle den gerne starte Kaspersky-programmet op. Lad programmet opdatere sig over Nettet, hvis du kan. (kræver en kabel-forbindelse, så det virker nok ikke over trådløs)

Ellers prøv at køre programmet alligevel. Forhåbentlig kan vi få "hul" på din Vista på denne måde.

Efter scanning med Kaspersky burde evt. infektioner være borte.

Da cd'en er en linux-live-cd, kan du også bruge den til at sikkerhedskopiere vigtige dokumenter mm, som I endnu ikke har fået reddet fra pc'en. Du kan med fordel redde dem over på en USB-harddisk eller USB-stick.

Håber, at du nu kan få "hul" på problemet?
Avatar billede callesen88 Nybegynder
19. marts 2009 - 22:14 #3
Prøv under opstart og trykke Ctrl + f8 , eller f12. kan ikke lige huske hvilken tast det er men så skulle den gerne komme inde hvor man kan gøre nogle ting. Prøv at se om der hjlæper.
Avatar billede mingodk Nybegynder
19. marts 2009 - 22:34 #4
Heysan igen

Har lige snakket med ejer, der er ingen CD med....  så nu prøver jeg lige den løsning med kaspersky først, så må vi jo se hvad der så sker.

//  Flemming
Avatar billede mingodk Nybegynder
19. marts 2009 - 22:59 #5
Heysan igen

Nu har jeg prøvet løsningen med Kaspersky, det har ikke den ønsked effekt, der er ingen forandring i det.

=:o(

Andre forslag ?

//  Flemming
Avatar billede sanderjensen Nybegynder
19. marts 2009 - 23:08 #6
Fra Linux-cd'en fik I vel adgang til at kopiere filer fra harddisken til en USB-harddisk eller USB-stick?

Det var vel den effekt, du ønskede?
Avatar billede mingodk Nybegynder
19. marts 2009 - 23:13 #7
det lykkedes ikke at få liv i noget som helst......  cd blev sat i drevet, startet fint op, skrev en masse linjer.....  med ok.
Forsøgte at oprette forbindelse til nettet ( med netkabel ) uden held.  programmet lukkede pc ned.....  forsøgte at genstarte pc. samme resultat som før forsøget med kaspersky.
Avatar billede sanderjensen Nybegynder
19. marts 2009 - 23:25 #8
Lukkede programmet pc'en ned? Det lyder underligt, for det har jeg da aldrig været udsat for.

Prøv at redde jeres vigtige data med PuppyLinux LiveCD, som er beskrevet her:
http://bjergs.net/puppy_live.html
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2009 - 06:59 #9
Download og brænd www.helgec.dk/insert.iso skal brændes som et bootimage se hvordan på www.helgec.dk/livecd.html
Boot op på live-cdèn med dit netkabel og destinationsmediet tilsluttet og meld så tilbage gerne på min direkte mail da jeg ikke modtager mail fra eksperten mail@helgec.dk
Avatar billede mingodk Nybegynder
23. marts 2009 - 22:59 #10
Heysan

Nu har jeg endelig haft tid til at gøre som der er foreslået, det har dog ikke været muligt at finde de data som man ønskede at finde på HD. ( Så pc. er blevet formateret ) der er ved genskabelsen af pc. foretaget diverse ændringer således at skulle det ske igen, så vil data være mulige at fiske ud igen.

Men tak for hjælpen.

" hvordan giver man enligt poient i dette forum ?  "

Hilsen
Flemming V.
Avatar billede sanderjensen Nybegynder
31. marts 2009 - 19:00 #11
" hvordan giver man enligt poient i dette forum ?  "
Du fortæller hvem du vil give point til.
Derpå lægger de et svar, som du så uddeler point til.