Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2009 - 17:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Danske Bank og Windows 7

Jeg kan ikke få Danske Bank til at virke sammen med Windows 7.

Jeg har modtaget en ny engangs-pinkode, da jeg har bygget en ny maskine, som er blevet installeret med Windows 7 build 7048 x64.

Jeg kører med IE som er indbygget i Windows 7.

Det er meningen, at man skal logge på Danske Bank, som så ved første logon opretter en folder med underfoldere til sikkerhedsnøglen.

Når jeg så indtaster pinkode og password, kvitterer Windows med en meddelelse: "Det var ikke muligt, at opdatere dit bruger-id. Det kan skyldes manglende skrive-rettigheder".

Jeg har googlet lidt rundt, og jeg har forsøgt mig med nogle af Vista-trickene, men hidtil uden held.

Jeg er selvfølgelig oprettet med admin-rettigheder, da jeg er den eneste profil på computeren.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
19. marts 2009 - 18:01 #1
Windows 7 Beta ?
Avatar billede mall Nybegynder
19. marts 2009 - 18:10 #2
Mærkeligt.. Jeg har ingen problemer med Danske Bank og Win 7.. Har du prøvet at bruge v. 7000 istedet?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2009 - 20:01 #3
Ja, der findes jo kun betaudgaver af Windows 7, og nej, jeg har ikke prøvet med build 7000, da det jo især i betaerne er konstante rettelser, der adskiller versionsnumrene.

Når mall siger, at der ingen problemer er med Danske Bank, har du så brugt samme fremgangsmåde som mig?
Avatar billede mall Nybegynder
19. marts 2009 - 22:04 #4
Jeg har bare gjot som jeg ville gøre på vista eller xp.. Har virket fint for mig, dog kører jeg 7000.. Så ved ikke om det er der problemet ligger, selvom jeg ikke kunne forestille mig at det var problemet..
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2009 - 22:57 #5
OK, jeg fik heldigvis fat i en kyndig person i supporten hos Danske Bank.

Nu er der ingen grund til at afsløre detaljerne her, men det drejede sig blot om, at jeg skulle hente en bestemt nøgle fra DB's hjemmeside, og så skulle den placeres rigtigt.

Når det var gjort, kunne jeg uden problemer gøre procedurerne færdige som ved tidligere lejligheder.

En stor forskel var dog, at supporten lærte mig, at hvis jeg låser nøglen op, binder den sig ikke længere unikt til en helt bestemt hardware-konfig, og derfor kan jeg installere nøglen uden alle de problemer, jeg ellers er rendt ind i, når nøglelåsen er aktiv.

Tak for budene - de var jo med gode hensigter.
Avatar billede - Mester
22. marts 2009 - 13:39 #6
Jeg havde problemer med at installere e-safekey på win7 64 bit 7048, men opdagede til min behagelige overraskelse at der også lå en IE8 32 bit på computeren... og den var fin til Danske bank...:-) -så din løsning kigger jeg først på en anden dag
Avatar billede alzar Nybegynder
29. maj 2009 - 00:25 #7
Kunne man eventuelt få løsningen, så os med det samme problem kan komme på netbank, uden at skulle igennem deres support først.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2009 - 00:54 #8
Nej, det kan du ikke af 2 grunde.

Den indlysende er, at jeg ikke kan huske, hvor linket var, men lige så vigtigt er det, at jeg i sikkerhedens interesse ikke mener, at det er klogt at udbrede den slags detaljer til uvedkommende personer.

Der er masser af farer på nettet, og en af dem er løse informationer, som uheldige elementer formår at udnytte til kriminelle formål, og derfor er det en ganske udmærket sikkerhed, at man ikke uden videre kan tilgå links, som man ikke er tiltænkt i første omgang.

Du må derfor nøjes med mit første svar, der jo sådan set indeholder løsningen.
Avatar billede Florin Nybegynder
02. august 2009 - 21:37 #9
Hej

Jeg har selv lige oplevet samme problem og ringede ind for at undersøge om det virkeligt kunne være sandt man ikke måtte forklare det offentligt.

Jeg fik svaret, 'der er ikke noget hemmeligt ved den nøgle som man skal ligge i en standardmappe som typisk er skjult', og alt information kan findes på www.danskebank.dk/info.

Håber alle andre nu kan komme videre.
Avatar billede bmpi Nybegynder
14. august 2009 - 13:36 #10
Tak Florin, så fik jeg løst problemet via dit link ;)