Avatar billede luffe-st4r Nybegynder
18. marts 2009 - 22:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af computer

Hey jeg prøver at finde en ny computer men somi nok ved er det som en jungle. Den computer jeg søger må godt kunne køre de nyeste spil og være god til film og sådan noget underholdning.

Jeg har selv fundet nogle eksempler og vil høre hvad for en i synes der er bedst. Eller komme med forslag til en hel anden. Jeg har tænkt mig at bruge maks 8500kr

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1465953_(Wupti2).html

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=471936&searchArea=&Soegeord=

http://www.edbbiksen.dk/PartDetail.aspx?q=p:2327716%3bc:36159%3br:edb

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406902960

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1465953_(Wupti2).html

Ps: Hvis i synes jeg får mere for pengene ved en af de billigere og den er næsten ligesågod som de andre så skriv det for vil da gerne spare penge ;D
Avatar billede nalacin Juniormester
19. marts 2009 - 07:29 #1
Har selv været i denne situation, og må sige at for 8500ke får du ikke den vilde gaming bærbar, den kan til nød og næppe trække de nyeste spil, men så bliver det på low settings medmindre du gerne vil have den til at hakke hvert 3. sekund :-).

En stationær vil være bedre for dit budget.

Skal på arbejde lige om lidt så har ikke megen tid, men kan lige linke til 2 ok bærbarer som er rimelig anmelder rost til næsten dit budget og lidt over, men grafikkortet er problemet til de nyeste spil men de kan sagtens trække dem.

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406902990

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1435070_(Wupti2).html
Avatar billede luffe-st4r Nybegynder
19. marts 2009 - 07:40 #2
hmm er begge meget intressante computere min far har selv den fra acer som jeg ved er god og jeg har selv spillet call of duty 4 på højeste niveau på den. Hp er rigtig fed men den MyBook jeg har skrevet er den ikk bedre eller? ;D

tak for hjælpen
Avatar billede nalacin Juniormester
19. marts 2009 - 19:57 #3
Ikke specielt, men den er også udsolgt nu desværre, du får en lidt større skærm og med full HD skærm 1920x1080 iforhold til mybook 1280x800 og HPen har også blu-ray drev :P + den også har 64bit operativ system så man får fuld udbytte med rammene, idet 32bit kun kan trække 3-3,5gb og uden at fuldt udnytte over 2gb.

Men til den pris er Mybook ikke dårlig, men får ''lidt'' mere får man et bedre mærke og meget mere i mine øjne.

Men ud over har de meget ens specs igen det kommer an på hvad man vil have.

jeg ville personligt vælge HPen de 2 vs hindanden.

Aceren, har tilgengæld også full HD samt 512mb mere på grafikkortet 1024mb ialt. og 4gb DDR3 ram som kører 1066mhz i forhold til DDR2 800mhz.

Så til den pris du vil give, synes jeg du skal gå efter Aceren jeg linkede fra fona, du får simpelthen så meget i den maskine, og synes generelt de laver gode maskiner som holder.
Avatar billede nalacin Juniormester
19. marts 2009 - 20:12 #4
Men igen den acer du selv linker til er heller ikke dårlig, den har også 1024mb grafikkort 9600M GT, men ''kun''4 gb DDR2 ram og en skærmopløsning på 1440*900 og 17'' i forhold til 18,4 tommer 1920*1080 ja den er stor, hehe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2009 - 20:12 #5
Avatar billede nalacin Juniormester
19. marts 2009 - 20:29 #6
ja det ligner et double post.

Håber han får svar på sine spørgsmål :-).
Avatar billede luffe-st4r Nybegynder
19. marts 2009 - 22:53 #7
Ja undsklyd de mange opslag er bare meget opsat på at få hjælp hehe men nalacin hvordan giver jeg dig de 30 points
Avatar billede nalacin Juniormester
20. marts 2009 - 07:36 #8
sådan her.

klik i boksen, på dette post.

Fandt du det, du søgte ? :-)
Avatar billede luffe-st4r Nybegynder
20. marts 2009 - 07:56 #9
Ja tak for hjælpen :D